آخرین وضعیت راه ها، فرودگاه ها و شبکه ریلی کشور

آخرین وضعیت راهها، فرودگاه ها و شبکه ریلی کشور پس از بارش شدید برف و کولاک که از روز گذشته آغاز شده و همچنان در برخی مناطق ادامه دارد، توسط مسوولان ذیربط تشریح شد.

عاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روز یکشنبه ضمن تشریح آخرین وضعیت راههای کشور، گفت که با تلاش دست اندرکاران این سازمان طی ساعات آینده بیشتر محورهای مواصلاتی کشور بازگشایی خواهند شد.
عبدالهاشم حسن‌نیا در این رابطه به محور قم – تهران و کرج – تهران اشاره کرد که طی ۲ الی ۴ ساعت آینده تردد خودروهای در آن روال عادی خود را باز خواهد یافت.
وی افزود: بارش برف و کولاک دیروز محور قزوین – زنجان را مسدود کرد و کولاک این محور با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت تاکنون بی سابقه بوده است.
وی افزود: سرعت باد در مسیر قزوین – رشت نیز ۶۰ کیلومتر بر ساعت بود که به دلیل عدم دید کافی و عدم ایمنی جاده و رانندگان، این مسیر شب گذشته نیز بسته شد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: شب گذشته، بارش برف موجب شد تا خودروهایی که از سمت تهران به کرج در حرکت بودند، با خودروهای درون شهری کرج تداخل پیدا کنند که همین امر سبب انسداد در جاده های مسیر فوق شد.
حسن نیا اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که بازگشایی مسیر تهران – کرج و بالعکس بیش از ۴ ساعت طول خواهد کشید تا به حالت عادی برگردد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از زمان بارش برف تاکنون در مسیر تهران- قم مشکلی نداشتیم اما از سمت قم به تهران و در کیلومتر ۴۰ حدود ۶ کیلومتر ترافیک سنگین در دو راهی حسن‌آباد ایجاد شده که هم اکنون همکاران ما در این مسیر در تلاشند تا این محور را بازگشایی کنند.
وی از ابلاغ مواردی به مدیران استانی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد و گفت: مدیران راهداری در هفته گذشته در جریان بودند که از شنبه برف و یخبندان در پیش است و به همین خاطر آمادگی در این زمینه وجود داشته است.
وی اظهار داشت: مشکل بزرگ ما نبستن زنجیر چرخ توسط رانندگانی است که در محورهای برف گیر تردد می‌کنند و این مساله خود نیز باعث بروز مشکلاتی در سطح جاده ها می شود.

** بسته شدن ۱۷ محور برفگیر کشور
مرکز مدیریت راه های کشور نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که هم اکنون ۱۷ محور مواصلاتی کشور به دلیل شرایط جوی مسدود است که ۱۲ محور، به دلیل بارش برف امروز و دیروز بوده است.
آزاد راه زنجان – قزوین، واقع در استان زنجان، محور طارم – زنجان، واقع در استان زنجان، محور قدیم رشت – قزوین، واقع در استان قزوین، آزاد راه قزوین – رشت، واقع در استان قزوین، محور ساوه – بوئین زهرا، واقع در استان مرکزی، محور هراز ( تهران – آمل و بالعکس )، واقع در استان های تهران و مازندران، محور تهم – چورزق – زنجان، واقع در استان زنجان، محور قزوین – همدان، واقع در استان قزوین و آزاد راه تهران – قم، واقع در استان تهران، از روز گذشته (۷ بهمن) تا اطلاع بعدی، به دلیل بارش برف و عدم ایمنی کافی مسدود است.
بر اساس این اطلاعیه، آزاد راه ساوه – تهران، واقع در استان مرکزی و محور کندوان ( کرج – چالوس و بالعکس )، واقع در استانهای البرز و مازندران، از امروز (۸ بهمن ۹۶) تا اطلاع بعدی، به دلیل بارش برف و عدم ایمنی کافی مسدود است.
محورهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، سمنان، کرمانشاه، کردستان، گلستان، قزوین، زنجان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان ، تهران، استان مرکزی، گیلان ، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی و ارتفاعات محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه نیز هم اکنون شاهد بارش شدید برف هستند.
همچنین محور فیروزکوه (محدوده گدوک) دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید است و در استان آذربایجان شرقی (محورهای مراغه – هشترود و بستان‌آباد – زنجان)، در استان آذربایجان غربی(محورهای ارومیه – نقده و پیرانشهر)، در استان اردبیل (گردنه الماس) و در استان همدان(گردنه‌های آوج، اسدآباد و همه‌کسی) شاهد کولاک و یخ‌زدگی بوده و تردد خودروها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

** لغو حدود ۳۰ پرواز در فرودگاه امام (ره) از شب گذشته
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام پروازهای فرودگاه امام از ساعت ۹ شب گذشته تا ۱۵ امروز با تاخیر انجام خواهد شد.
علی کاشانی یادآور شد: از شب گذشته دید افقی در فرودگاه امام بسیار کاهش یافته و این سبب شده که بیشتر پروازهای این فرودگاه با تاخیر انجام شود.
وی افزود: مسافران می توانند در تماس با شرکت هواپیمایی مربوطه یا قبل از مراجعه به فرودگاه با شماره تلفن‌های ۰۲۱۵۱۰۰۱ و ۰۹۶۳۳۰ مرکز اطلاعات پرواز فرودگاه تماس گرفته و از وضعیت پرواز خود مطلع شوند.
به گفته کاشانی، عملیات برف ‌روبی با ماشین‌آلات و امکانات کافی هم اکنون در بخش‌های مختلف فرودگاه در حال انجام است و سطوح پروازی فرودگاه به محض افزایش دید افقی آماده اعزام و پذیرش پروازها خواهد بود.
وی افزود: تاکنون ۱۸۰۰ نفر مسافر در فرودگاه امام پذیرش شده و ۷۰۰ تخته پتو و بیش از ۲ هزار بطری آب در بین آنان توزیع شده است.
کاشانی اظهار داشت: خوشبختانه باند و سطوح پروازی باز است اما به دلیل آنکه دید افقی کمتر از ۴۰۰ متر است حدود ۳۰ پرواز از شب گذشته تاکنون در این فرودگاه لغو شده است.

** بیش از ۸۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام نشد
بر اساس اعلام مسئولان فرودگاه مهرآباد تهران و با توجه به کاهش دید افقی در این فرودگاه از ساعت ۲۳ شب گذشته تاکنون بیش از ۸۰ پرواز ورودی و خروجی از شب گذشته در این فرودگاه لغو شده و لغو پروازها تا اطلاع بعدی کماکان به قوت خود باقی است.
هم اکنون تعداد اندکی مسافر در فرودگاه مهرآباد حضور دارند و شرکت های هوایی موظف به پذیرایی از این مسافران شدند.
رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم به خبرنگار ایرنا گفت که مسافران برای اطلاع از ساعت پرواز و یا لغو آنها برای پروازهای داخلی با شماره ۱۹۹و پروازهای خارجی با شماره ۵۱۰۰۱۱۸ تماس بگیرند.

** آخرین وضعیت شبکه ریلی کشور
مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن نیز امروز به خبرنگار ایرنا گفت: حرکت همه قطارها طبق برنامه از پیش تعیین‌ شده در حال انجام است و فقط به دلیل بارش برف و کاهش دید ممکن است تأخیرهایی در ورود و یا خروج قطارهای برون شهری در برخی از مسیرها رخ دهد.
صادق سکری افزود: از شب گذشته که بارش برف در بیشتر نقاط کشور آغاز شده تمام تلاش همکاران ما در راه آهن این بود که حرکت قطارها در تمام مسیر با کمترین تاخیری انجام شود.
مدیر کل روابط عمومی راه‌آهن بیان کرد: حرکت هیچ قطاری از برنامه لغو نشده و ممکن است به دلیل کاهش دید افقی و بارش برف، ورود و یا خروج برخی از قطارها با تاخیر انجام شود.

درباره‌ی مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.