نقشه‌برداری هوایی ۳بعدی تنها در چند دقیقه !

با تلاش پژوهشگران آمریکایی صورت می‌گیرد

نقشه برداری هوایی

مکان نیوز - پژوهشگران آمریکایی، روش جدیدی برای نقشه‌برداری هوایی در قالب سه‌بعدی ارائه داده‌اند که می‌تواند این کار را طی چند دقیقه انجام دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، شاید تصویربرداری هوایی در حوزه نظامی، موضوعی متداول باشد اما گردآوری نقشه‌های سه‌بعدی بدون تجهیزات تخصصی، کار بسیار دشواری است. سازمان "مهندسی ارتش آمریکا"(USACE) که زیر نظر وزارت دفاع و ارتش آمریکا فعالیت دارد، یک روش تصویرسنجی جدید ارائه داده است که می‌تواند نقشه‌های سه‌بعدی هوایی را به صورت بسیار دقیق و تنها در چند ثانیه فراهم کند.

تصویرسنجی، فرآیند مقایسه چندین تصویر از یک مکان یا جسم برای تهیه نقشه سه‌بعدی آن است. اگرچه این روش، شناخته شده و کاربردی است اما هنوز در برخی موارد برای تشخیص درست، به هوش انسان تکیه می‌کند. برای مثال، این روش برای انتخاب قاب‌های مناسب یک ویدئو و ارائه بهترین نتیجه باید حتما از هوش انسانی کمک بگیرد.

گروه پژوهشی سپاه مهندسی ارتش آمریکا به سرپرستی "ریکی ماسارو"(Ricky Massaro)، پژوهشگر این سازمان، یک روش تصویرسنجی بسیار کارآمد ابداع کرده‌اند که می‌تواند بدون نیاز به نظارت انسان، تصاویر هوایی را به صورت نقشه‌های سه‌بعدی دقیق در زمان واقعی ارائه دهد.

پژوهشگران، این سیستم را روی یک پهپاد در شهرک فورت کمپبل آمریکا آزمایش کردند و توانستند از شهرک نقشه‌برداری کنند.

ادامه مطلب

درباره‌ی