خلاقان زیست‌بوم فناوری‌های مکان‌محور شناسایی می‌شوند …

مکان نیوز - با هدف شناسایی کارآفرینان و صاحبان ایده حوزه فناوری‌های اطلاعات مکانی، تفاهم‌نامه مشترکی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نقشه برداری کشور امضاء شد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فناوری‌های مکان‌محور مجموعه‌ای از تخصص‌های مرتبط با جمع‌آوری، نگهداری، پردازش، بازیابی و توزیع داده‌های جغرافیایی یا زمین مرجع است. این دانش دستاورد پیشرفت‌های دانش انفورماتیک در مهندسی نقشه‌برداری و علوم زمین محسوب می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای سامان دادن به حوزه فناوری‌های مکان محور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نقشه‌برداری امضا کرد.

سازمان نقشه‌برداری یکی از بازیگران اصلی زیست‌بوم ژئوماتیک کشور محسوب می‌شود و متولی تولید و به‌روزرسانی داده‌های مکان‌محور در مناطق غیرنظامی کشور است.

این درگاه مشترک با هدف «شناسایی»، «صلاحیت‌سنجی» و «سازمان‌دهی کارآفرینان، صاحبان ایده، نهادها، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دارای توان علمی و فنی لازم» راه‌اندازی شد.

همه بازیگران زیست‌بوم فناوری‌های ژئوماتیک کشور، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با مراجه به این درگاه از فعالیت‌های مشترک سازمان نقشه‌برداری کشور و گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته مطلع شوند.

درباره‌ی