یوسفیان ملا: هیچکس به کاداستر توجهی ندارد/هواپیمای نقشه برداری در آشیانه فرودگاه مهرآباد پوسید

مکان نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این که بگویند ۲ هزار میلیارد تومان برای کاداستر پول دهید، اصلا در بودجه سالانه ما چنین عددی مقدور نیست. اگر دوستان کمیسیون قضایی این را می‌خواهد، خودشان بیایند درآمد ایجاد کنند. مثلا بگویند مالیات فلان قسمت را زیاد کنید و درآمد حاصل از این افزایش را به کاداستر اختصاص دهید.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در واکنش به صحبت‌های خداییان، رئیس سازمان ثبت اسناد، درباره اختصاص درآمد سازمان ثبت به خود این سازمان برای تکمیل پروژه کاداستر، گفت: اگر هر دستگاهی درآمد داشته باشد و بخواهد همه آن درآمد را خودش بگیرد، اصل ۵۲ قانون اساسی، خزانه و... معنی نخواهد داشت. درآمد وزارت نفت ده‌ها و صد‌ها برابر سازمان ثبت است، اگر وزارت نفت هم بخواهد درآمدش را خودش بردارد، مثلا آموزش و پرورش که درآمدی ندارد چه کار کند؟ ۱۳-۱۴ درصد درآمد بودجه امسال برای سازمان امور مالیاتی است، پس آن‌ها هم باید بگویند همه این درآمد را به خودمان دهید تا سامانه‌های جدید راه اندازی کنیم.

*هواپیمای نقشه برداری در آشیانه فرودگاه مهرآباد پوسید

یوسفیان ملا درباره تاریخچه کاداستر در کشور گفت: قانون کاداستر سال ۵۲ تصویب شد. خوبی کاداستر این است که اگر تکمیل شود، دعاوی ملکی و بسیاری از پرونده‌های دادگستری از بین می‌رود. هیچ کس نمی‌تواند تجاوزی به اراضی دیگری کند. اراضی ملی، دولتی و شخصی مشخص خواهد بود. در حال حاضر در تمام دنیا چند کشور هستند که کاداستر ندارند که ایران هم جزو آنهاست.

وی افزود: بعد از انقلاب، هم کسی توجهی به این موضوع نداشت تا این که در سال ۶۴-۶۵، هواپیمایی دوربین دار برای نقشه برداری خریداری شد. سازمان نقشه برداری گفت: نقشه برداری وظیفه ماست و سازمان ثبت حق این کار را ندارد. آنجا اختلاف شروع شد و این هواپیما در آشیانه فرودگاه مهر آباد خاک خورد و از بین رفت.

*۲ هزار میلیارد بودجه برای یک طرح در بودجه کشور مقدور نیست

یوسفیان ملا ۲ هزار میلیارد بودجه برای کاداستر را غیر قابل احقاق دانست و گفت: این که بگویند ۲ هزار میلیارد تومان برای کاداستر پول دهید، اصلا در بودجه سالانه ما چنین عددی مقدور نیست. اگر دوستان کمیسیون قضایی این را می‌خواهد، خودشان بیایند درآمد ایجاد کنند. مثلا بگویند مالیات فلان قسمت را زیاد کنید و درآمد حاصل از این افزایش را به کاداستر اختصاص دهید.
ادامه مطلب

درباره‌ی