تهیه ۴۰ اطلس فرونشست کشور در سازمان نقشه‌برداری!

تهیه ۴۰ اطلس فرونشست کشور در سازمان نقشه‌برداری

مکان نیوز - رئیس سازمان نقشه‌برداری از تهیه ۴۰ اطلس فرونشست کشور خبر داد و گفت: ما با برگزاری نشست‌های تخصصی تلاش داریم تا آگاهی عمومی را نسبت به مخاطرات فرونشست ارتقاء دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود شفیعی در نشست تخصصی فرونشست  با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر از سوی محققان کشور در خصوص مخاطرات صحبت‌های زیادی شده است، افزود: مخاطره فرونشست بیشترین موضوعاتی بوده است که از سوی محققان مطرح شده است ولی باید بتوانیم که از ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها برای رفع این چالش بهره ببریم تا بتوانیم راهکارهای مناسبی برای مقابله با مخاطرات طبیعی ارائه دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان نقشه‌برداری در خصوص توسعه همکاری‌ها با سایر نهادها اظهار کرد: این همکاری‌ها به ویژه با سازمان زمین‌شناسی در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا تقسیم کار معینی میان این دو سازمان صورت گرفته است و سعی می‌شود که براساس آن بهترین راهکارها برای مقابله با مخاطرات طبیعی اتخاذ شود.

شفیعی با بیان اینکه پدیده فرونشست امروز تبدیل به یک مسئله فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: به غیر از ارائه راهکارهای علمی و تخصصی ما به دنبال توسعه همکاری‌های میان دستگاهی باید باشیم چرا که ما قائل به این هستیم که فعالیت‌های جزیره‌ای به نتیجه نمی‌رسد و باید باور کنیم که برای مقابله با مخاطرات طبیعی مهم‌ترین مولفه آگاهی بخشی عمومی با استفاده از ظرفیت‌های عمومی و اجتماعی است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری با تأکید بر اینکه زمانی که ما عمق مخاطرات را به درستی نشناسیم نمی‌توانیم آگاهی‌های لازم را برای مقابله با آن بیابیم، اظهار کرد: بر این اساس تلاش داریم تا سطح آگاهی عمومی مردم را از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به تهیه نقشه‌های فرونشست کشور در این سازمان افزود: سازمان نقشه‌برداری تاکنون موفق به تهیه ۴۰ اطلس فرونشست در ۴۹ نقطه از کشور شده است.

به گفته وی، عمده این اطلس‌ها که مربوط به استان‌های تهران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، قزوین و زنجان است،ماحصل مطالعات ترازیابی و نقشه‌برداری و تلفیق این نقشه‌ها با تصاویر راداری و ماهواره‌ای بوده است.

درباره‌ی