واکنش عجیب مدیر تیم والیبال سیرجان به تبصره آیین‌نامه سازمان لیگ/شریف‌پور: مگر تمام قوانین مملکت درست است؟

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان گفت: ما تابع قانون هستیم و براساس آن می‌خواهیم برای حضور در جام باشگاه‌های جهان از حضور بازیکنان فصل گذشته خود استفاده کنیم.

بخش تور و توپ مجله خبری ورزشی اسپورت‌استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
محمدرضا شریف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد آخرین شرایط تیم والیبال فولاد سیرجان برای حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان اظهار داشت: بعد از بازی با سایپا در لیگ برتر چند روز در تهران اردو برگزار خواهیم کرد. غیر از بازیکنان فصل گذشته خود 3 بازیکن کمکی دیگر از تیم‌های هورسان، شهداب و هراز جذب خواهیم کرد. 

وی درمورد اینکه گفته می‌شود این تیم از حضور در مسابقات انصراف داده بود، اما ناگهان ورق برگشت، خاطرنشان کرد: ما خودمان در لیگ مسابقات داخلی بودیم و هستیم. ضمن اینکه چند بازیکن مصدوم هم در ترکیب تیم خود داریم. سایر باشگاه‌ها حق دارند اگر به ما بازیکن ندهند، اما ما برای حفظ اعتبار و آبروی والیبال ایران می‌خواهیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم. قرار بود با توجه به شرایطی که وجود دارد در مسابقات حاضر نشویم، اما فدراسیون جهانی با فدراسیون ایران رایزنی کرد و در نهایت مقرر شد با همکاری باشگاه‌ها به برزیل اعزام شویم. 

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان درمورد احتمال مصدومیت برخی بازیکنان از جمله صابر کاظمی، عنوان کرد: ما تابع قوانین فدراسیون و اظهارنظر پزشک معتمد فدراسیون هستیم. پزشکان باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. صابر کاظمی در لیگ برتر بازی می‌کند و بعید می‌دانم مصدومیتی داشته باشد.

شریف‌پور در پاسخ به این سوال که اگر باشگاه‌ها بازیکنان‌شان را در اختیار تیم سیرجان قرار ندهند چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: فدراسیون در این زمینه تصمیم خواهد گرفت. به هر حال بازیکنانی که از سیرجان رفتند از قانون اطلاع داشتند و ما هم قرار نیست کار غیرقانونی انجام دهیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که این قانون ایرادات زیادی دارد و به ضرر باشگاه‌های دیگر است یا خیر، تصریح کرد: من در این مورد نقشی ندارم. باید ببینید که چه کسانی این بند و تبصره را مصوب کرده‌اند. اگر اشتباه و ایرادی هم وجود داشته باشد باید برای سال‌های آینده برطرف شود. قبول دارم که اگر ما هم جای سایر باشگاه‌ها بودیم شاید خیلی سخت بازیکنان خود را در اختیار سایر تیم‌ها قرار می‌دادیم، اما سوالم اینجاست که آیا تمام قوانین مملکت درست است؟ بازیکنان تعهد داده‌اند و باید به آن پایبند باشند.

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان ادامه داد: تیم‌هایی مثل شهرداری ارومیه و پیکان و ... بگویند که اگر شرایط برعکس بود چه می‌کردند؟ من فکر می‌کنم آنها واکنش‌های تندتری نسبت به ما نشان می‌دادند و هرطوری که شده بود از بازیکنان مدنظرشان استفاده می‌کردند، اما ما می‌گوییم اگر باشگاه‌ها با ما همکاری کنند، لطف کرده‌اند.

شریف‌پور گفت: اگر باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار ما قرار ندهند در نهایت تایع نظرات فدراسیون و مدیران مجموعه خود خواهیم بود. شاید صلاح باشد به مسابقات اعزام نشویم، اما موضوع این است که ما به تعهدات خود عمل کرده‌ایم و قطعاً می‌دانم بازیکنان با دل و جان برای سیرجان بازی خواهند کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد مالی چشم‌گیری به بازیکنان داده شده است یا خیر، اظهار داشت: تاکنون هیچ بازیکنی از ما درخواست مالی نداشته است. ما هم به هیچ بازیکنی پیشنهادی نداده‌ایم. از نظر قانونی هم می‌توانیم مبلغی به آنها پرداخت نکنیم، اما همیشه سعی کرده‌ایم بازیکنان را راضی نگه داریم. بازیکنانی همچون بهبودی و تشکری و ... آنقدر درک و شعور بالایی دارند که حرفی از مباحث مالی نمی‌زنند؛ البته ما هم واقعاً فرقی بین بازیکنان قائل نمی‌شویم و همه را به یک چشم می‌بینیم.

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان در خصوص پیش بینی‌ اش از مسابقات جام باشگاه‌های جهان چیست، عنوان کرد: به هر حال بهترین‌های جهان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند. ما هم به دنبال حفظ اعتبار و آبروی والیبال ایران هستیم. بی‌هدف وارد مسابقات نمی‌شویم و قطعاً بازیکنان با غیرت خواهد جنگید. در نهایت هرچه تقدیرمان باشد، شاکر خدا خواهیم بود. باید ببینیم قسمت‌مان چیست.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani