۸ نکته از هفته نهم لیگ برتر| ناکامی سرخ ها با دست لک و بازیکن راستگو!/ پایان طلسم استقلال و هشدارهای مشکوک در اصفهان + تصاویر

هفته نهم مسابقات لیگ برتر با حوادث و اتفاقاتی توأم شد که در نهایت گل‌گهر سیرجان صدر جدول رده‌بندی را از آن خود کرد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته نهم مسابقات لیگ برتر با برگزاری 8 بازی به پایان رسید و در پایان این هفته استقلال به تساوی های پیاپی خود پایان داد و پرسپولیس در خانه مقابل هوادار متوقف شد تا گل گهر با ادامه روند پیروزی های خود صدر جدول مسابقات را از آن خود کرد.

*نکته اول: پایان طلسم تساوی و گل نزن های استقلال

استقلال در روزی که با یک تساوی دیگر اوضاعش بحرانی می شد به بدترین روز پیکان در 9 هفته ابتدایی مسابقات خورد. موضوعی که مجتبی حسینی هم به آن اعتراف کرد.شاگردان مجیدی در ورزشگاه دستگردی در شرایطی 3 گل زدند که بالاخره یکی از مهاجمان این تیم بعد از هفته های موفق به گلزنی شد. ارسلان مطهری در روزی که ژستد تلاش کرد اما برای پنجمین هفته پی در پی گل نزد دروازه پیکان را باز کرد تا فشار  از روی مهاجمان این تیم برداشته شود. پیکان هم در روزی که مدافعان و دروازه بانش اصلا خوب کار نکردند به فرهاد مجیدی کمک کرد تا بعد از هفته ها جشن پیروزی بگیرد.


*نکته دوم: برد سپاهان مقابل نفت ایتالیایی و اولتیماتوم غیر مستقیم نویدکیا به مدیران باشگاه

سپاهان در روزی مقابل نفت آبادان که لباسش بی شباهت به لباس تیم ملی ایتالیا نبود به برتری خفیف یک بر صفر رسید که شکست سنگین هفته گذشته مقابل گل گهر را فراموش کرد. البته این برد باعث کنایه های متعدد نویدکیا به مدیران کارخانه فولاد و باشگاه سپاهان شد. سرمربی سپاهان تاکید کرد با فشار برای قهرمانی به بازیکنان مخالف است و می خواهد این تیم را به جایی برساند که هر سال در مسابقات آسیایی حضور داشته باشد. نوید کیا تاکید کرد اگر مدیران باشگاه کسی بهتر از او برای مدیریت و مسائل فنی سراغ دارند او مشکلی برای جدایی از این تیم ندارد. این برای چندمین بار است که نویدکیا به این شکل به تفکرات حاکم در سپاهان هشدار می دهد.

از آن سو هم نفتِ علی منصور بعد از متوقف کردن استقلال مقابل سپاهان شکست خورد تا با 6 امتیاز در قعر جدول کنار پدیده حضور داشته باشد. حال و روز برزیل آبادان امسال از ابتدا خوب نبوده و با این شرایط کار آنها در ادامه راه سخت می شود.


*نکته سوم: توقف دوباره پرسپولیس با دستِ لک و بازیکن راستگوی هوادار!

یحیی گل محمدی و تیمش برای دومین هفته متوالی در ورزشگاه آزادی به تساوی رسید. او بعد از تساوی در دربی این بار برای شکست هوادارِ چغر تیمش را به زمین فرستاد اما دستِ بازیکن هوادار و اشتباهات سریالی لک حریف را پیش انداخت تا کار سرخپوشان در ادامه بازی دچار مشکل شود.در نهایت هم شاگردان گل محمدی در بازی که گل اول شاگرد عنایتی سر و صدای زیادی به پای کرد 2 امتیاز خانگی را از دست دادند. 

بعد از پایان بازی بازیکن هوادار اعلام کرد توپ را با دست وارد دروازه پرسپولیس کرده اما از آن سو رضا عنایتی گفت بازیکن تیمش جوگیر شده که این حرف را زده و گل را حامد لک وارد دروازه خودی کرده است! این درحالیست که بازیکن هوادار با صداقت صحبتش را بیان کرده و اینکه چرا سرمربی هوادار وی را جوگیر خطاب می کند جای تعجب است.


*نکته چهارم: ادامه روند ناکامی شاگردان تارتار و کمالوند

نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن در بازی شب گذشته به تساوی رضایت دادند تا روند ناکامی دو تیم ادامه داشته باشد. ناکامی از این نظر که هر دو تیم هفته ها است پیروز نشده اند. آخرین پیروزی  نفت مسجد سلیمان در هفته سوم مقابل پدیده رقم خورد و ذوب آهن هم بعد از پیروزی مقابل پدیده در هفته پنجم 4 هفته است که به پیروزی نرسیده است.


*نکته پنجم: برد گل گهر با نارضایتی قلعه نویی در روزی که میثاقیان غزل خداحافظی خواند

در روزی که امیر قلعه نویی در مشهد تیمش را در صدر جدول نگه داشت او از بازیکنان تیمش گلایه کرد و معتقد بود آنها فقط 20 دقیقه فوتبال بازی کرده اند. گل گهر در این هفته ها روی نوار پیروزی است درست بر خلاف پدیده که به جز شکست به نتیجه دیگری علاقه ندارد. سرمربی پدیده که با تیمش بعد از این بازی به تهران سفر نکرده هفته پیش قول داد که تا هفته ازدهم روند پدیده عوض می شود اما کار به جایی رسید که غزل خداحافظی را خواند.


*نکته ششم:چهارمین برد پیاپی مس و چهارمین گل پیاپی منشا؛ تراکتور روی نوار ناکامی

مس رفنسجان در یک دیدار زیبا در شرایطی به پیروزی 3 بر 2 رسید که چهارمین پیروزی پی در پی در لیگ برتر را جشن گرفت.12 امتیاز ربیعی در این هفته ها با گلزنی های پیاپی منشا از روی نقطه پنالتی و حضور این بازیکن در صدر جدول گلزنان همراه شد.در آن سو تراکتور روی نوار ناکامی قدم بر می دارد و در 3 هفته اخیر 2 شکست و یک تساوی را در کارنامه ثبت کرده تا سولدو روزهای سرد تبریز را با ناکامی تجربه کند.


*نکته هفتم: آلومینیوم طلایی خطیبی به شرطی که هوس جدایی نکند!

تیم رسول خطیبی امسال یکی از بهترین تیم های لیگ برتر لقب گرفته است. تیمی که مثل گل گهر و استقلال شکست را تجربه نکرده و کمتر تیمی در اراک از پس آن بر می آید. شاگردان خطیبی با 19 امتیاز مثل سپاهان و گل گهر در صدر جدول قرار دارند و با 5 پیروزی تیمی طلایی را تا اینجای مسابقات به لیگ برتر معرفی کردند درست مثل سال گذشته البته اگر سرمربی اش هوش جدایی در میانه راه به سرش نزند!

فجر سپاسی هم که تیم خطیبی را در اراک تحت فشار گذاشت تحسین صدرنشین و مربی اش را در پی داشت.فجر در این 4 هفته اخیر به سپاهان و آلومینیوم بازی هایش را واگذار کرده ولی نشان داده به هر تیمی راحت امتیاز نمی دهد.


*نکته هشتم: تجدید خاطرات جام جهانی و اوساسونا در روزی که صدای نکونام در آمد

فولاد در شرایطی در خانه خود مقابل نساجی تن به تساوی داد که نکونام پیش از شروع این مسابقه با هم تیمی های خود در جام جهانی و اوساسونا تجدید خاطره کرد.

سرمربی فولاد که بازی را با این خاطرات شیرین شروع کرده بود بعد از پایان بازی به عملکرد بیژن حیدری معترض شد. سرمربی فولاد که در هفته های اخیر به داوران چندان اعتراض نمی کرد  اعتقاد داشت داور از اخراج حقیقی گذشته و قبل از گل نساجی روی بازیکن این تیم خطا صورت گرفته است. الهامی که هم تیمش در دو هفته اخیر 4 امتیاز کسب کرده بعد از بازی مدعی شد هیچ تیمی مثل فولاد نساجی را این همه تحت فشار نگذاشته بود.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani