شریف‌پور: در جریان نامه انصراف نیستم/ نمی‌دانم چرا عده‌ای اصرار دارند بگویند فدراسیون مجبورمان کرد

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان گفت: ما خودمان برای حضور در جام باشگاه‌های جهان اعلام آمادگی کردیم و در جریان نامه انصراف نیستم.

بخش تور و توپ مجله خبری ورزشی اسپورت‌استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
محمد شریف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد حضور تیم والیبال فولاد سیرجان در رقابت های جام باشگاه‌های جهان اظهار داشت: سطح مسابقات بالا بود و در کل از شرایط رضایت داشتیم. فکر می‌کنم تجربه خوبی برای ما و بازیکنان جوانی همچون جلوه و دانش‌دوست و ... بود. همه یاد گرفتیم که باید تلاش و رشد کنیم تا به سطح اول والیبال دنیا برسیم. 

وی در خصوص اینکه اعزام تیم فولاد سیرجان حواشی زیادی به همراه داشت، گفت: شانس سیرجان است. تا قبل از این اعزام تیم ما از نظر فدراسیون و مردم و رسانه‌ها تیمی بی‌حاشیه و منظم بود، اما ناگهان ورق برگشت. متاسفانه در این بین خیلی‌ها از جمله کادر فنی ما، برخی از بازیکنان و حتی رسانه‌ها هم مقصر بودند که شرایط اینگونه شود. 

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان در مورد ماجرای انصراف و ثبت‌نام این تیم در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان، تصریح کرد: بعد از اینکه قهرمان آسیا شدیم نامه‌ای ارسال و حضور خود در جام باشگاه‌های جهان را به صورت رسمی اعلام کردیم. نامه‌ای هم به فدراسیون زدیم مبنی بر اینکه بازیکنان فصل گذشته را در اختیار ما قرار دهند. فدراسیون هم اعلام کرد که در حد توان به ما کمک خواهد کرد و نفراتی همچون رضا عابدینی و اسفندیار و دانش‌دوست را هم در اختیار ما قرار خواهد داد. 

شریف‌پور افزود: در ادامه فدراسیون این موضوع را پیگیری کرد و اعلام شد که باشگاه‌ها همکاری کاملی ندارند که البته دلایل آنها هم قانع کننده بود. جلسه‌ای با حضور داورزنی، عظیمی، طلوع‌کیان، تقوی، رضایی و من برگزار شد و لیست نهایی مورد بررسی قرار گرفت. در همان روز داورزنی از مدیر بین‌المللی فدراسیون درخواست کرد تا در صورت امکان اقدامات لازم جهت انصراف تیم ما از جام باشگاه‌های جهان انجام شود. ما هم نامه‌‌ای زدیم مبنی بر اینکه در مسابقات حاضر نمی‌شویم. همان شب داورزنی با من تماس گرفت و اعلام کرد که فشار زیادی به ورزش ایران وارد شده است و تیمی که قهرمان ایران و آسیا شده باید در جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کند.

وی گفت: این فشار از سوی فدراسیون جهانی به ورزش کشور و حتی وزیر ورزش وارد شد. به هر حال جمع‌بندی این شد که تیم به مسابقات اعزام شود و از لحظه‌ای که این موضوع مصوب شد همه دست به دست هم دادند تا سیرجان در بهترین شرایط راهی برزیل شود. اینگونه نبود که ما ناگهان تصمیم بگیریم برویم یا نرویم؛ بلکه گروهی این موضوع را بررسی کردند و این پروسه حدود یک ماه طول کشید.

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان با تاکید بر اینکه حرف اول ما این بود که در مسابقات حاضر می‌شویم، اظهار داشت: در جلسه‌ای که برگزار کردیم قرار شد تیم انصراف دهد که دیگر امکانش وجود نداشت. ما خودمان ابتدا درخواست کرده بودیم که در مسابقات حاضر شویم و فدراسیون هم تلاش کرد تا با توجه به شرایط حضورمان را لغو کند، اما FIVB این خواسته را نپذیرفت. با این حال فدراسیون بسیار به ما کمک کرد تا بتوانیم در بهترین شرایط راهی مسابقات شویم. بیش از 70درصد بازیکنانی که می‌خواستیم را هم فدراسیون در اختیار ما قرار داد و تنها صابر کاظمی و مجتبی میرزاجانپور نتوانستند ما را همراهی کنند. 

شریف‌پور خاطرنشان کرد: در مورد برگزاری لیگ هم به ما گفته شده بود که یک هفته قبل از اعزام ما لیگ تعطیل می‌شود که این مورد هم محقق نشد؛ البته برای این موضوع هم عظیمی و انصاری دلایل قانع کننده‌ای داشتند و ما هم تمکین کردیم. شرایط فدراسیون قابل درک بود و دل‌مان نمی‌خواست به سایر تیم‌ها و والیبال ملی ضربه بزنیم. اگر بحث تحمیل یا فشار به ما بوده به فدراسیون جهانی مربوط می‌شد. 

وی در خصوص اینکه آیا نامه‌هایی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود از طرف باشگاه سیرجان است یا خیر، تصریح کرد: من واقعاً در جریان نیستم. خوشبختانه با هیچکس ارتباط نداریم و نمی‌دانم از چه طریقی منتشر شده است. من نامه‌ها را از طریق تلفن همراه یا فکس به فدراسیون ارسال می‌کنم. شاید برخی از اعضای تیم یا باشگاه در اقدامی اشتباه نامه‌ها را رسانه‌ای کرده‌اند که من آنها را تایید نمی‌کنم.

مدیر تیم والیبال فولاد سیرجان گفت: نکته عجیب برای من این است که امروز فردی با من تماس گرفت و اصرار داشت که بگوید فدراسیون ما را مجبور کرده که به این مسابقات برویم که من این موضوع را رد کردم. او در ادامه پرسید مقصر این اتفاق چه کسی است که من پاسخ دادم مگر شما دنبال مقصر نمی‌گردید، پس بنویسید مقصر شریف‌پور است، اما تنها واکنش او یک خنده بود؛ امیدوارم تمام واقعیت‌ها را نوشته باشد. من تبعات این اتفاق را می‌پذیرم و معتقدم اگر اشتباهی صورت گرفته از طرف من بوده است. 


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani