بیاتی نیا: استقلال همچنان مشکل فضا دادن به مهاجمان حریف را دارد/سپاهان چشم نواز بازی کرد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی این تیم با 3 دفاع بازی می کند نباید اجازه توپ گیری در فضاها را به بازیکنان حریف بدهد تا مدافعان مجبور شوند به سختی توپ را دفع کنند.

بخش استقلال مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
محسن بیاتی نیا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزای فارس در خصوص دیدار حساس دو تیم استقلال و سپاهان در چارچوب هفته دهم  لیگ برتر اظهار داشت: اول از همه به تیم استقلال تبریک می گویم که توانست پیروز میدان شود و خود را در کورس قهرمانی نگه دارد. همچنین به تیم خوب سپاهان هم تبریک می گویم که توانست بازی چشم نوازی  انجام دهد و در حمله سعی می کرد تمام موارد هجوم به دروازه حریف  را رعایت کند. سپاهان  تیمی است که از نظر شخصیتی و جایگاهی می تواند خود را بالا بکشد.

وی با اشاره به نقاط ضعف استقلال عنوان کرد: در مورد نقاط ضعف این تیم باید بگویم که استقلال همان مشکل فضا دادن به مهاجمان حریف را همچنان دارد. وقتی این تیم با  3 دفاع  بازی می کند نباید  اجازه توپ گیری در فضاها را به بازیکنان حریف بدهد تا مدافعان مجبور شوند به سختی توپ را دفع کنند. خیلی از بازیکنان خط دفاعی استقلال  سعی می کردند که با تکل زدن توپ را از مهاجمان سپاهان بگیرند که این کار خطرناکی است.

بیاتی نیا ادامه داد:  در چنین موقعیت هایی اشتباهات فردی زیادی رخ می دهد و ممکن است خط دفاع استقلال نتواند در تکل زدن موفق شود که این کار باعث ضرر تیم می شود. در فوتبال اگر بازیکنی  تحت فشار باشد اشتباهات زیادی انجام می دهد. 

پیشکسوت آبی پوشان در مورد عملکرد خارجی های  این تیم در این دیدار و بازی های گذشته گفت: به نظر من عملکرد خوبی داشتند. در بازی های اول بسیار خوب در زمین ظاهر شدند اما هر چقدر که گذشت بنا بر تغییر پست ها و خواسته های مربی که بسیار در روند بازیکن تاثیرگذار است  نتوانستند خودشان را به خوبی نشان دهند. اگر ژستد و یامگا بتوانند بحث تاکتیکی تیم را به خوبی درک کنند توانایی کمک به استقلال را دارند. 

بیاتی نیا در خصوص عدم گلزنی  مهاجمان استقلال اظهار داشت: بحث گل نزدن ممکن است برای هر مهاجمی در هر زمانی به وجود بیاید.خیلی از بهترین بازیکنان دنیا هستند که چند هفته ای روند گلزنی آن ها  قطع می شود. البته باید بدانیم که این گل نزدن و در موقعیت گل قرار نگرفتن مشکلش حرکت اشتباه مهاجمان یا موقعیت نساختن هافبک ها برای مهاجمان است. سرمربی استقلال باید این مشکل را در تیم پیدا کند و آن را برطرف کند. تیمی که قهرمانی می خواهد باید گل های کمتری دریافت کند.

وی ادامه داد: وقتی یک تیم با 3 دفاع بازی می کند به این معنا است که سرمربی اطمینان کامل به بازیکنان خود دارد. در یک بازی باشگاهی هر چقدر نوسان یک بازیکن کمتر باشد نشان دهنده توانایی خوب او است. 


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani