جدول رده بندی لیگ برتر| استقلال صدرنشین است یا سپاهان؟/سقوط آزاد گل گهر + عکس

با اعلام رای کمیته انضباطی مبنی بر شکست 3 بر صفر گل گهر در دیدارهای خود مقابل استقلال، سپاهان و پیکان، جدول لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور دچار تغییرات فراوانی شد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرگزاری فارس، با اعلام رای کمیته انضباطی مبنی بر شکست 3 بر صفر گل گهر در دیدارهای خود مقابل استقلال، سپاهان و پیکان، جدول لیگ برتر دچار تغییرات فراوانی شد. آلومینیوم اراک که پیش از این صدرنشین لیگ برتر بود عملا تا رده سوم سقوط کرد. پرسپولیس هم یک پله در جدول صعود کرد و مکان چهارم را در اختیار گرفت.

**شرایط تیم های استقلال، سپاهان و پیکان چگونه شد؟

استقلال در دیدار مقابل گل گهر به تساوی بدون گل رسیده بود و با این حکم، پیروزی 3 بر صفر برای این تیم 2 امتیاز به امتیازات آبی پوشان اضافه می شود و این تیم 22 امتیازی می شود و تفاضل گل این تیم از +8 به +11 ارتقا می یابد.

سپاهان در دیدار مقابل گل گهر با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شده بود که با حکم کمیته انضباطی، تیم اصفهانی 3 بر صفر برنده می شود و به امتیازات این تیم 3 امتیاز اضافه شده و این تیم از امتیاز 19 به 22 می رسد. تفاضل گل این تیم هم 5+ اضافه شده و از +7 به +12 ارتقا می باید.

پیکان هم با یک گل مغلوب گل گهر شده بود که به این تیم هم 3 امتیاز افزوده می شود و تفاضل این تیم +4 اضافه می شود.

شاگردان حسینی با این رای عملا 15 امتیازی می شوند و با تفاضل گل +1 به رده هفتم صعود می کنند.

**سقوط آزاد شاگردان قلعه نویی

گل گهر سیرجان هم با 3 شکست 3 بر صفر،7 امتیاز از این تیم کم می شود (یک تساوی مقابل استقلال بدست آورده بود که 2 امتیاز از این تیم کسر شده بود) و با این شرایط با 12 امتیاز هشتم است. تفاضل گل شاگردان قلعه نویی هم از +7 به -5 تنزل یافت.

**استقلال صدرنشین است یا سپاهان

با توجه به این شرایط دو حالت اتفاق افتاده است و مشخص نیست دقیقا چه تیمی صدرنشین لیگ برتر شده است.

اگر ملاک بازی رو در رو در نظر گرفته شود با توجه به برد هفته پیش استقلال مقابل سپاهان با نتیجه یک بر صفر، عملا آبی پوشان به دلیل برتری در بازی رو در رو در صدر می ایستند. قانونی که قرار است در این فصل مورد استفاده واقع شود.


اما از طرفی برخی عقیده دارند که این قانون فقط برای انتهای فصل و تعیین تیم های قهرمان و تیم های سقوط کننده برای جلوگیری از تبانی است که عملا در این صورت با تفاضل گل بهتر، سپاهان بالاتر از استقلال صدرنشین می شود.


به هر حال با شرایط ایجاد شده به نظر می رسد اینکه قانون در طول فصل تفاضل گل برای تعیین صدرنشین و تیم های سقوط کننده لحاظ شود و جدول بر این اساس شکل بگیرد، اما در انتهای فصل به یک باره بحث تفاضل گل حذف و بازی رو در رو در نظر گرفته شود، قطعا سردرگمی برای تیم های لیگ برتر را ایجاد خواهد کرد.

در نهایت باید دید مسئولان مربوطه در این باره چه تصمیمی در نظر می گیرند. البته باید به این موضوع هم اشاره داشت که رای کمیته انضباطی درباره تیم گل گهر قابل تجدید نظر خواهی است و در نهایت کمیته استیناف رای قطعی را صادر خواهند کرد.

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani