عالمی: ژستد و یامگا تفاوت‌های زیادی با هم دارند/ استقلال مقابل مس دچار چالش می‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ژستد و یامگا از نظر عملکرد در هفته های گذشته نشان دادند تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

بخش استقلال مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
ایمان عالمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص دیدار گذشته استقلال با آلومینیوم اراک در چارچوب هفته سیزدهم و عملکرد شاگردان فرهاد مجیدی اظهار داشت: قبل از شروع بازی شرایط دو تیم  را دیده بودم و می دانستم که تیم آلومینیوم اراک جوان و با انگیزه است و از نظر روحی- روانی و تاکتیکی شرایط خیلی خوبی دارند. چنین تیم هایی در مقابل تیم های بزرگ بازی های خیلی خوبی را به نمایش می گذارند. 

وی افزود: آلومینیوم در بازی با استقلال تاکتیک خاصی داشت و به دنبال ضد حمله بود و نفرات آنها تراکم دفاعی خیلی خوبی داشتند. به نظرم استقلال علیرغم گلی که به ثمر رساند بازی خیلی خوبی را به نمایش نگذاشت. در کل با توجه به شرایط جدول  و نوع امتیاز گیری که تیم های دیگر دارند استقلال در هفته های گذشته امتیازات خوبی را جمع کرد. با تمام این تفاسیر این تیم در صدر جدول قرار دارد و امیدوارم که در بازی های آینده عملکرد درخشان تری از این تیم ببینیم.

عالمی با اشاره به نقاط ضعف تیم استقلال گفت: نقص هایی در تیم استقلال وجود دارد اما با توجه به بازیکنانی که در اختیار تیم است امیدوارم  بازی‌ها را با نتایج خوب پشت سر بگذارند. شنیده ام که ووریا غفوری در بازی بعدی مقابل مس رفسنجان به تیم اضافه می شود و اضافه شدن وی قطعا می تواند کمک حال  تیم باشد.

پیشکسوت استقلال در مورد عملکرد خط دفاع این تیم که در 13 بازی تنها 3 گل دریافت کرده است عنوان کرد: خط دفاعی استقلال در این فصل نمره قابل قبولی گرفته و ثبات خوبی داشته است. از چهار مهره ای که در دفاع خطی این تیم بازی می کنند مثل دانشگر، آقاسی، مرادمند و یزدانی که از همه نفرات خط دفاع بهتر کار می کند، همگی نمره قبولی کسب کرده اند. مهدی مهدی پور هم در خط هافبک دفاعی به تیم کمک زیادی می کند اما باشگاه باید در کنار او یک بازیکن دیگر را جذب کند.حسین حسینی هم مهار های خیلی خوبی در این فصل داشته و بازی های خوبی از وی دیدیم. 

وی با اشاره به عملکرد خط هافبک و مهاجمان استقلال عنوان کرد: خط دفاعی استقلال عملکرد خیلی خوبی را به نمایش می‌گذارد و در 13 بازی گذشته این موضوع را شاهد بودیم ولی در فاز هجومی متاسفانه بازیکنانی از دست دادیم  که بسیار تاثیرگذار بودند. قائدی و دیاباته نفراتی هستند که خلا آنها راحت پر نمی‌شود و عملا شاهد هستیم بازیکنانی که جایگزین این نفرات شدند عملکرد موفقی نداشتند. 

عالمی در خصوص عملکرد خارجی‌های استقلال گفت: ژستد با توجه به این که در تمام بازی های استقلال از ابتدا وارد زمین شده توانسته تنها یک گل به ثمر برساند و چند پاس گل  هم داده است ولی اگر بخواهیم به او نمره بدهیم، آن طور که انتظار می رود موفق نبوده است. 


مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد:کوین یامگا با توجه به این که مجیدی از وی در چند پست استفاده می کند، بازیکن موفقی بوده و در حال حاضر بهترین گلزن استقلال است چون او توانسته برای این تیم چهار گل به ثمر برساند. با توجه به آن که یامگا در پست غفوری بازی می کند نشان داده که توانایی بازی کردن در آن پست را هم دارد و در مجموع عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.دو بازیکن خارجی استقلال تفاوت های زیادی با هم دارند و در مجموع یامگا عملکرد بهتری نسبت به ژستد داشته است.

وی افزود: قطعا در دفاع راست با توجه به این که تیم مجیدی با سه دفاع بازی می کند، استقلال باید بازیکن دیگری در این پست داشته باشد. پست تخصصی یامگا  مهاجم است و استقلال باید در پست دفاع راست یک بازیکن جذب کند تا یامگا بتواند در پست تخصصی خودش بازی کند. با  حضور غفوری در ترکیب استقلال یامگا می تواند رو به جلوتر بازی کند و قطعا حضور او در فاز هجومی در روند گلزنی تیم تاثیرگذار است. 

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال در خصوص دیدار فردای استقلال با مس رفسنجان گفت: مس بازیکن جوان زیادی دارد و با توجه به این که اولین حضورش در لیگ برتر را  تجربه می‌کند بازیکنانش انگیزه بالایی دارند و قطعا فردا بازی خوبی را به نمایش می گذارند. این تیم در ابتدای فصل نوسان زیادی داشت ولی الان  آنها شرایط خوبی دارند. قطعا استقلال در این بازی دچار چالش و مشکل می‌شود ولی امیدوارم با تدابیری که کادر فنی انجام می دهد بتواند نتیجه خوبی بگیرد و خود را صدر جدول نگه دارد.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani