هفته چهاردهم لیگ برتر|کورس سرخابی‌ها و سپاهان برای قهرمانی نیم فصل/استقلال مقابل حریفی چغر، دیدار پرسپولیس با قعرنشین

دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر شنبه در اولین روز کاری هفته و همگی بازهم در یک روز برگزار می شود.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر شنبه در اولین روز کاری هفته و همگی بازهم در یک روز برگزار می شود. هفته ای ماقبل از نیم فصل که سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای رسیدن به عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم فصل بایکدیگر در کورس هستند. 

نگاهی به این مسابقات می اندازیم؛

نساجی – ذوب آهن؛ میزبانی تیم خانه به دوش

نساجی به معنای واقعی تیم خانه به دوش لیگ برتر است تیمی که از ابتدای فصل به دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه وطنی قائمشهر در شهرهای دیگر میزبان حریفان خود بوده است. آنها دو هفته پیش در اصفهان میزبان بودند و شاید این هفته در شهر دیگری! میزبان ذوب اهن باشند. 

دو تیم در رده های نهم و دهم جدول لیگ حضور دارند نساجی 16 امتیازی یک امتیاز کمتر از حریفش دارد و روی پله دهم ایستاده است. این تیم 6 هفته است که بازنده نشده و در دو هفته اخیر هم دو تساوی کسب کرده است. ذوب آهن اما در این دو هفته اخیر دو برد خوب بعد از دو باخت متوالی کسب کرد. نکته جالب این است که ذوب آهن فقط 8 گل زده و 4 گل از تیم نساجی هم کمتر به ثمر رسانده اما در جدول بالاتر از حریفش ایستاده است.

فجرشهیدسپاسی- تراکتور؛ قطع نوار باخت‌ها با مالک جدید؟

فجر شهید سپاسی بعد از پیروزی هفته پنجم مقابل تیم پیکان دیگر در هیچ مسابقه ای برنده نشده است. تراکتور هم سه باخت متوالی داشته و اکنون با یازده امتیاز در رده سیزدهم جدول ایستاده و فقط به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به فجر یک پله بالاتر از حریفش قرار دارد. 

بهترین خبر خوب هفته متعلق به تراکتور تبریز بود و این باشگاه مالک جدید و یک شرکت صنعتی مثل مس ورزقان پیدا کرد که باعث امیدواری و دلگرمی هواداران و بازیکنان این تیم شده است. تراکتور این هفته با یک مالک جدید وارد لیگ می شود و شاید در زمین مسابقه تاثیر مستقیمی بر عملکرد فنی تیم نداشته باشد اما موج مثبتی به این تیم منتقل شده است.

تراکتور هفته گذشته با وجود انجام بازی خوب مقابل پرسپولیس بازنده شد و اگر مثل همان بازی در میدان ظاهر شود شکست دادن فجر سپاسی و قطع نوار باخت های متوالی اش دور از دسترس نخواهد بود. هرچند جوانان تیم فجر هم به دنبال رسیدن به یک برد هستند تا شرایط بهتری در جدول پیدا کنند.


پدیده – پرسپولیس؛ پنجمین برد متوالی سرخپوشان؟

پدیده ضعیف ترین و آخرین تیم جدول لیگ این هفته میزبان بدهکارش تیم پرسپولیس است! باشگاه پرسپولیس هنوز مبلغ انتقال یحیی گل محمدی را به این باشگاه مشهدی نداده و مدیران تیم پدیده از این بابت خیلی شاکی هستند. تیم  حال حاضر پدیده  با تیمی که گل محمدی سرمربی اش بود زمین تا آسمان تفاوت کرده است. تیمی که در لیگ برتربیست و یکم هنوز بردی به دست نیاورده و با 20 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع و با 3 گل زده بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. مشخص نیست این تیم می تواند مقابل قهرمان پنج دوره لیگ برتر امتیاز بگیرد یا شکست دیگری در کارنامه اش ثبت می شود و این تیم یک گام دیگر به سقوط نزدیک تر خواهد شد.

پرسپولیس با 19 گل زده به همراه مس رفسنجان زهردارترین خطوط حمله لیگ را دارند البته مس رفسنجان یک برد سه بر صفر مقابل همین پدیده به سودش ثبت شده است. 

به طور طبیعی سرخپوشان پایتخت نباید در این دیدار مشکلی برای برد داشته باشد و می توان انتظار داشت که آنها به پنجمین برد متوالی خود در این فصل برسند و شاید این هفته صدرنشین لیگ هم شوند. در حال حاضر پرسپولیس 28 امتیازی در رده دوم جدول و پشت سر استقلال ایستاده است. استقلالی که با حکم کمیته انضباطی 29 امتیازی شده و اگر کمیته استیناف برد بیرون زمین این تیم مقابل گل گهر را وتو کند در آنصورت پرسپولیس از نظر امتیازی هم از استقلال جلوتر خواهد بود.

امید عالیشاه و علی شجاعی را مصدومان  پرسپولیس هستند که هنوز وضعیت شان برای حضور در میدان مشخص نیست. پدیده هم سه مصدوم به نام های محمدرضا فلاحیان، محسن ربیع‌خواه و ابوالفضل عکاشه دارد که احتمالا این نفرات به بازی با پرسپولیس می رسند.

پیکان – آلومینیوم ؛ تقابل دو تیم با عملکرد عجیب

پیکان یکی از عجیب ترین تیم های لیگ برتر است تیمی که خارج از خانه بازنده نمی شود وحتی رقبای قدرتمندی چون سپاهان را هم شکست می دهد اما در خانه مقابل تیم قعرنشین پدیده متوقف می شود. شاگردان مجتبی حسینی از 6 بازی خارج از خانه خود 12 امتیاز گرفته اند اما این تیم در ورزشگاه خانگی خود یا بازنده می شود یا مساوی می کنند! با این حال پیکان با 20 امتیاز در حال حاضر در رده ششم جدول و پشت سر آلومینیوم اراک 22 امتیازی ایستاده است.

آلومینیوم هم تا دو هفته پیش یکی از تیم های بدون شکست لیگ برتر بود اما هیچکس نفهمید این تیم چگونه از نفت آبادان  سه گل دریافت کرد! شاگردان رسول خطیبی هفته گذشته هم مقابل استقلال در دقایق وقت های تلف شده از شکست فرار کردند و یک امتیاز از آبی پوشان پایتخت گرفتند. حالا تقابل این تیم مقابل دیگر تیم تهرانی دیدنی خواهد بود. مهم ترین مشکل تیم پیکان گل هایی است که به دلیل اشتباه های بچگانه دریافت می کند و سرمربی این تیم نسبت به این مساله در نشست خبری بعد از بازی واکنش نشان می‌دهد و از این مساله ابراز تاسف می‌کند.

گل گهر – هوادار؛ تقابل عنایتی و قلعه‌نویی

تیم گل گهر با جذب یک بازیکن گابنی هم کار دست خودش داد و 7 امتیاز از این تیم کسر شد و هم جدول لیگ را با این تغییر نتایج عوض کرد و  حالا  تلاش می‌کند دوباره به شرایط عادی خود بر گردد. این تیم هفته گذشته نفت مسجدسلیمان را شکست داد و اکنون با 17 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ ایستاده است. هوادار تهران هم که رضا عنایتی مهاجم اسبق استقلال و شاگرد قلعه نویی سرمربیگری اش را برعهده دارد با 14 امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ ایستاده است. 

تقابل قلعه نویی با عنایتی در نوع خود جالب توجه است اما نتیجه این بازی برای تیم های رده میانی جدول اهمیت فراوانی دارد. هوادار ساختار دفاعی منظمی دارد و فقط 8 گل خورده است اما گل گهر با نتایج سه بر صفر کمیته انضباطی 16 گل خورده برایش ثبت شده است! 

استقلال – مس رفسنجان؛ پسران آبی مقابل تیمی چغر

استقلال تنها تیم بدون شکست لیگ برتر برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل باید دو بازی آینده خود را هم با برد پشت سربگذارد البته به شرطی که کمیته استیناف رای کمیته انضباطی را در خصوص برنده شدن استقلال مقابل گل گهر تغییر ندهد. آبی پوشان هفته گذشته در اراک در لحظات پایانی دو امتیاز حساس را از دست دادند. تا برخی کارشناسان از شیوه بازی استقلال انتقاد کنند اما برخی پیشکسوتان استقلال از نوع بازی تیم شان دفاع کردند و گفتند استقلال هر طور بازی کند مورد انتقاد واقع می شود و ما فقط این فصل قهرمانی می خواهیم زیرا به بازی زیبا جام نمی دهند.

به هر حال استقلال بازی دشواری مقابل تیم مس رفسنجان خواهد داشت تیمی 22 امتیازی که در رده چهارم جدول لیگ ایستاده است.  استقلال با بردهای اقتصادی در حال حاضر صدرنشین است و اگر بتواند مس رفسنجان را هم با همین شیوه از پیش رو بردارد گام بزرگی برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل برداشته است.

استقلال هفته گذشته با سه مدافع آقاسی، یزدانی و دانشگرمقابل آلومینیوم بازی کرد و در نهایت در وقت های تلف شده گل خورد شاید با بازگشت مرادمند محروم خط دفاع استقلال در مقابل مس رفسنجان تغییر کند. ژستد هم که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال مدام می گوید از عملکردش در میدان راضی است تا کنون در امر گلزنی خیلی موفق نبوده است. به هر حال آبی پوشان مقابل مس فقط برد می خواهند به قول یک مربی قدیمی حتی شده با نیم گل! مهم برنده شدن و گرفتن سه امتیاز است. 

مس رفسنجان حریف چغری است تیمی که محمد ربیعی هدایتش را برعهده دارد و سقف آرزوهایش کوتاه نیست. حتی برخی بازیکنان این تیم مثل عقیل کعبی می گویند برای اینکه شکستن رکورد شکست ناپذیری استقلال به ورزشگاه آزادی خواهند آمد. این بازی یکی ازجذاب ترین و حساس ترین بازی های هفته خواهد بود.

سپاهان - فولاد؛ تقابل نسل جدید مربیان

سپاهان بعد از سه باخت متوالی طبق پیش بینی ها توانست تیم پدیده را شکست بدهد و نوار باخت‌هایش را قطع کند. زردپوشان اصفهانی در آن بازی 22گل زدند اما در نهایت فقط دو گل به ثمر رساندند تا همچنان یکی از فرصت‌سوزترین تیم‌های لیگ لقب بگیرند. این مرتبه آنها مقابل مانعی فولادی قرار گرفته‌اند که یک باخت و یک تساوی در دو هفته اخیر کسب کرده و با 18 امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده است. سپاهان 25 امتیازی سوم جدول است و کادرفنی زردپوشان معتقد است که آنها همچنان در کورس قهرمانی قرار دارند. البته سپاهان باید این ادعا را در میدان هم نشان بدهد و از سد تیم فولاد اهواز عبور کنند. فولادی که این هفته میزبان رئیس فدراسیون فوتبال هم بود البته همزمان جواد نکونام سرمربی تیم به دلیل مصاحبه علیه بیژن حیدری بعد از بازی با نساجی 5 میلیون تومان جریمه شد.

تقابل نکونام و نویدکیا دو مربی از نسل جدید فوتبال و از فوتبالیست‌های قدیمی کشور دیدنی است.

صنعت نفت آبادان - نفت مسجدسلیمان؛ دربی خوزستان

دربی نفتی خوزستان بین دو تیم قدیمی و پرهوادار فوتبال کشورمان برگزار می‌شود. دو تیمی که از نظر مالی شرایط بدی دارند. حتی بازیکنان نفت آبادان کارشان به اعتصاب و اعتراض کشیده شد اتفاقی که بازیکنان نفت مسجدسلیمان  با آن غریبه نیستند. نفت آبادان 13 امتیازی در رده دوازدهم جدول ایستاده نفت مسجدسلیمان با یازده امتیاز در رده یکی مانده به آخر جدول است. هر دو تیم سابقه سقوط به لیگ یک را در کارنامه دارند. برنده این مسابقه شرایط بهتری در جدول پیدا خواهدکرد. نفت آبادان بعد از برد 3 بر یک مقابل آلومینیوم اراک با 3 گل از مس رفسنجان شکست خورد. نفت مسجدسلیمان هم هفته قبل دو گل از گل گهردریافت کردند. 

برنامه مسابقات هفته چهاردهم

شنبه ۱۸ دی

نساجی مازندران-ذوب آهن اصفهان– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.

فجر سپاسی شیراز-تراکتور تبریز– ساعت ۱۵- ورزشگاه حافظیه شیراز

پدیده مشهد-پرسپولیس– ساعت ۱۵- ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

پیکان تهران-آلومینیوم اراک– ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.

گل گهر سیرجان-هوادار تهران– ساعت ۱۵- ورزشگاه سردار سلیمانی سیرجان

استقلال-مس رفسنجان– ساعت ۱۷- ورزشگاه آزادی تهران

فولاد مبارکه سپاهان-فولاد خوزستان– ساعت ۱۷- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

صنعت نفت آبادان-نفت مسجد سلیمان– ساعت ۱۷- ورزشگاه تختی آبادان

جدول لیگ برتر:

1- استقلال 29 امتیاز

2- پرسپولیس 28 امتیاز

3- سپاهان 25 امتیاز

...............

15- نفت مسجدسلیمان یازده امتیاز

16- پدیده مشهد 3 امتیاز


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani