اکبرپور: فدراسیون نباید اجازه می داد کار به حذف سرخابی ها بکشد/آنهایی که گل به خودی زدند مقصر هستند

مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: مدیران بی دانش فکر می‌کنند همیشه هرکاری را می توان با زیر سبیلی رد کردن انجام داد اما دیدیم اینطور نبود و یک جا مایه آبروریزی می‌شود.

بخش استقلال مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
علیرضا اکبرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حذف سه باشگاه ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: باعث تاسف است که چنین شرایطی برای تیم‌های بزرگ ما با این همه هوادار به وجود آمد.

وی افزود: نباید این اتفاق می‌افتاد اما از طرفی شاید این محرومیت تلنگری برای فوتبال ما باشد که به سمت و سوی حرفه‌ای گری برویم. باید به سمتی برویم که استقلال و پرسپولیس با ترس و لرز راهی این تورنمنت نشوند و مجبور نباشند برای دریافت مجوز حرفه‌ای به هرکسی وصل شوند. این برای فوتبال و ورزش کشور دردآور است.

اکبرپور در مورد اینکه مقصر این ماجرا مدیران فدراسیون هستند یا باشگاه‌ها، عنوان کرد: مسئولین ورزش کشور و فدراسیون باید پیگیری می‌کردند و اجازه نمی‌‌دادند کار به اینجا برسد. علاوه بر این وقتی مدیرانی که بر سر کار قرار می‌گیرند دانشی ندارند این اتفاق می‌افتد. آن‌ها فکر می‌کنند همیشه هرکاری را می توان با زیر سبیلی رد کردن انجام داد و یکی دو سال همینطور کار را پیش برد اما دیدیم که اینطور نبود و یک جا به مشکل می‌خوریم که مایه آبروریزی می‌شود.

مهاجم اسبق استقلال در مورد اینکه اقدام کمیته صدور مجوز حرفه‌ای با وجود 3 رئیس، حساسیت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا را بیشتر کرد، گفت: انتظارمان این است که واقعا قانون رعایت شود. این همه پول خرج می‌شود. اگر تخلفی صورت گرفته جلوی آن را بگیرند تا شاهد چنین روزهایی نباشیم و AFC روی ماجرا دست نگذارد. باید مسئولین فوتبال و ورزش مراقب این مسائل باشند.

وی افزود: همه افرادی که در صدور مجوز حرفه‌ای مسئولیت و وظیفه دارند و آن کسانی که گل به خودی زدند مقصر هستند. نباید این کار را می‌کردند. باید جدی‌تر در فوتبال برخورد کنیم. تا چه زمانی باید درگیر این مشکلات، مسائل مالی، نداشتن زمین و... باشیم؟ وقتی حرف می‌زنیم حرفه‌ای هستیم اما واقعا مسئولین باید سخت گیرانه تر کار کنند تا همه چیز روی روال خودش قرار بگیرد و این مشکلات درست شوند.

اکبرپور در مورد اینکه به نظر می‌رسد بزرگترین بازنده این ماجرا هواداران تیم‌ها هستند، گفت: صددرصد. هواداران این همه خون دل می‌خورند. در استادیوم‌ها نیستند اما در خانه‌ها بازی‌ها را پیگیری می‌کنند. خیلی از آن‌ها با باخت تیمشان مریض می‌شوند و با برد آن خوشحال هستند. علاوه بر هواداران، بازیکنان هم ضربه می‌خورند چون می‌خواهند در آسیا بازی کنند و بیشتر دیده شوند. تیم‌ها از نظر مالی و اسپانسری به مشکل می‌خورند. در کل فوتبال کشورمان با این اتفاق از لحاظ مادی و معنوی ضربه می‌خورد. فقط به خاطر ندانم کاری افرادی که باید سخت گیرانه تر و با دقت بیشتر کار می‌کردند.

پیشکسوت استقلال در خصوص اینکه آیا امیدی هست در سال‌های بعد این شرایط درست شود، عنوان کرد: کسی که خودش را به خواب زده را نمی‌توان بیدار کرد. مسئولین واقعا باید بیدار شوند و افراد توانمند در راس کار قرار بگیرند. در غیر این صورت صدسال دیگر هم این شرایط درست نمی‌شود. باید عزم و اراده‌ای باشد. آن‌‌هایی که در راس کار هستند از وزیر ورزش تا مدیران فدراسیون باید جدی بگیرند و واقعا بخواهند که مشکلات را حل کنند. این مشکل باید یکبار برای همیشه به صورت ریشه‌ای حل شود. هرچه جلوتر برویم شرایط بدتر و جامعه متضرر می‌شود. باید هرچه سریعتر برای رفع این معضل اقدام کنند.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani