رافت: اجازه نمی دهم حق شهرم پایمال شود/ حذف سرخابی ها شوکه کننده بود

سرمربی تیم فوتبال شهرداری آستارا گفت: ما شهر کوچکی داریم که همه مردمش فوتبالی هستند و به ما می گویند که داوری خوب نبوده و باعث باخت تیم شده است.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
پایان رافت در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان و عملکرد بازیکنانش اظهار داشت: من دو هفته است که به شهرداری آستارا اضافه شدم. شرایط تیم مناسب نیست و کار سختی در لیگ پیش رو داریم. به بازیکنان گفتم که در پست های مختلف احتیاج به بازیکن داریم. 

وی افزود: وقتی تیمی یک هافبک دفاعی جذب می کند باید در کنار او یک هافبک نفوذی هم در اختیار بگیرد و نباید همه بازیکنان در یک پست باشند. نیاز به دفاع چپ و مهاجم داریم و در حال بالا و پایین کردن بازیکنان هستیم تا بتوانیم ترکیب اصلی خود را پیدا کنیم. با توجه به این که کیفیت زمین ها پایین است به بازیکنی نیاز داریم که در 90 دقیقه جنگندگی و دوندگی بالا داشته باشد. 

سرمربی شهرداری آستارا ادامه داد: مسئولان شهر، مالک باشگاه و اعضای هیئت مدیره از جیب برای این تیم هزینه می کنند که جا دارد از آنها تشکر ویژه ای کنم. آنها نزدیک به 5 میلیارد تومان هزینه کردند تا بتوانند بازیکن و مربی جذب کنند. امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم تیم را به جایگاه اصلی خود برگردانیم. 

رافت در پاسخ به این سوال که از داوری گلایه دارد یا خیر، گفت: من در بازی با استقلال خوزستان روی نیمکت نبودم و از سکوها بازی را دیدم. تاکنون هیچ صحبتی در مورد داوری نکردم ولی انتظار دارم که وقتی میزبان هستیم داور قضاوت درستی انجام دهد و سوت اشتباه نزند. در بازی با ویستاتوربین داور بازی 11 کاررت زرد به بازیکنان نشان داد که این اتفاق باعث شد تا تمرکز تیم از بین برود. امیدوارم در بازی های بعدی شاهد این اشتباهات نباشیم.

وی تاکید کرد: به هیچکس اجازه نمی دهم که باعث پایمال شدن حق شهرم شود. ما شهر کوچکی داریم که همه مردمش فوتبالی هستند و به ما می گویند که داوری خوب نبوده و باعث باخت تیم شده است. من این موضوع را وظیفه خود دانستم که گفته های مردم را به همه گوشزد کنم.

سرمربی شهرداری آستارا در مورد بازی بعدی تیمش در مقابل قشقایی گفت: قشقایی تیم خوبی است و شرایط خوبی ندارد. در لیگ شهر هایی وجود دارد مثل ملاثانی و بوشهر که دچار مشکل شده اند و امیدوارم این مشکلات حل شود. این بازی ها فرصت خوبی برای جوانان است و به بازیکنان جوانم هم اعلام آماده باش کردم که باید جا پای بزرگان بگذارند. گذشته باید فراموش شود و امیدوارم بازیکنان تیم در ادامه مسابقات عملکرد خوب خودشان را  نشان دهند. 

رافت در خصوص حذف سرخابی ها از آسیا و با اشاره به این که این موضوع چقدر در روحیه بازیکنان تاثیر می گذارد،  عنوان کرد: این اتفاق ممکن بود که هر لحظه رخ دهد ولی به دلایلی به عقب می افتاد. فیفا دوست ندارد دولت در مورد این موضوعات دخالت کند. AFC وقتی پس از 20 سال فرصت دادن به سازمان لیگ جوابی نمی گیرد ما را مجبور می کند که به سمت درست برویم. با وجود این اتفاقات ممکن است تیم ملی برای حضور در جام جهانی دچار مشکل شود و باید هر چه سریع تر وضعیت فدراسیون فوتبال حل شود.

وی تصریح کرد: همانطور که می دانید اینفانتینو اعلام کرده که برای تماشای دیدار ایران و عراق قصد حضور در ورزشگاه آزادی را دارد و دوست دارد که بانوان هم برای تماشا این بازی وارد استادیوم شوند و فدراسیون هم باید به دستورات او عمل کند.

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: این موضوع اتفاق کمی نیست و همه با شنیدن این خبر شوکه شدند. هیچکس باور نمی کرد که پرسپولیس و استقلال از آسیا حذف شوند و قطعا این موضوع در روحیه باشگاه و بازیکنان تاثیر می گذارد. حضور در آسیا از نظر اقتصادی و هم از نظر فنی برای بازیکنان خوب است و تیم هایی که قهرمان می شوند علاقه مند هستند که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند. باید این مسئله توسط دولت و وزارت ورزش حل شود تا در سال های بعد برای حضور سرخابی ها در آسیا مشکلی پیش نیاید.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani