فریادشیران: قصد داشتند عزیزی خادم را تبدیل به “سوپرمن” کنند/ آقای مصطفوی چرا پرسپولیس و استقلال را حذف کردید؟ + عکس

کارشناس فوتبال گفت: کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال قصد قهرمان سازی از رئیس فدراسیون فوتبال را داشت و می‌خواست عزیزی خادم را تبدیل به سوپرمن کند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
نادر فریاد شیران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دلایل حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این مساله دو وجه دارد اول اینکه ما در طول این 43 سال اقدام‌های لازم را برای حرفه‌ای سازی باشگا‌ه‌هایمان انجام نداده‌ایم و هر ساله باشگاه‌های ما با همکاری فدراسیون فوتبال و تعامل با AFC مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت می‌کردند.

وی افزود: امسال اما شرایط فرق داشت به نظرم کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال قصد قهرمان سازی از شخص رئیس فدراسیون فوتبال را داشت و می‌خواست عزیزی خادم را تبدیل به سوپرمن کند.  به همین دلیل در کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سختگیری‌های زیادی نسبت به باشگاه‌های فوتبال ما انجام گرفت و مجوز حرفه ای این دو باشگاه صادر نشد اما دو روز بعد در جلسه‌ای با حضور مدیر مسابقات سازمان لیگ، رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ای صادر شد و همه این موفقیت را تبریک گفتند. 


وی افزود: کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در گام اول سختگیر‌های زیادی انجام داد و مجوز این دو باشگاه را صادر نکرد اما بعد که دیدن ناجور شده است شرایط تغییر کرد اما دیگر شاخک‌ها و حسگر‌های AFC فعال شده بود زیرا ظرف دو روز اعلام شد با تدبیر عزیزی خادم و حمید سجادی وزیر ورزش مجوز حرفه‌ای دو باشگاه صادر شده، غافل از اینکه ما زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم و مدام ما را رصد می‌کنند. در واقع خطای اول را کمیته بدوی انجام داد و ما با دست خودمان این بلا را سر فوتبال خودمان آوردیم. 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال تاکید کرد: ساختار فوتبالمان به گونه‌ای است که به این زودی‌ها باشگاه‌های ما به صورت واقعی خصوصی نخواهند شد. اکنون پرسپولیس و استقلال را از وزارت ورزش گرفته‌اند و زیر نظر دو وزارتخانه دیگر قرار داده‌اند اما تا زمانی که این دو باشگاه به فرابورس نروند و تراز مالی‌شان مثبت نشود حرفه‌ای نخواهند شد. مگر فولاد خوزستان و سپاهان واقعا باشگاه‌های خصوصی هستند؟ آنها نیز به نوعی دولتی محسوب می‌شوند. به هر حال کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای اشتباه اول را مرتکب شد و AFC نیز دیگر حساس شده بود. 


فریادشیران با اشاره به صحبت‌های داریوش مصطفوی با راستینه نماینده مجلس در برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: مصطفوی نباید با نماینده مجلس آنگونه صحبت می‌کرد اگر او واقعا دغدغه نان و آب مردم را دارند می‌توانند در جاهای دیگر این صحبت‌های خود را مطرح کنند زیرا در آن برنامه تلویزیونی مصطفوی باید در مورد فوتبال صحبت می‌کرد و اینکه چرا کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای چنین رایی را صادر کرده است.

وی تاکید کرد: بله همه می‌دانیم در کشورمان مشکلات اقتصادی زیادی داریم و دولت جدید هم با شعار رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به صحنه آمد اما در آن برنامه تلویزیونی بحث بر سر فوتبال و حذف استقلال و پرسپولیس بود و اینکه چرا آنها مجوز حرفه‌ای به استقلال و پرسپولیس نداده‌اند. او باید در این زمینه صحبت می‌کرد. از سویی دیگر خوبان عالم در این زمان‌ها به درد می‌خورد و در این جور مواقع باید خوبان عالم وارد میدان می‌شدند و زمینه حضور استقلال و پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا فراهم می‌کردند.

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani