ابراهیمی: پرسپولیس در سال ۱۴۰۰ سه مدیرعامل عوض کرده است/ شانس ۵۰ درصدی برای شکست ذوب‌آهن

مربی اسبق پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس در سال 1400 سه مدیرعامل به خود دیده است.

بخش پرسپولیس مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ اظهار داشت: من همیشه می‌گویم برای موفقیت یک تیم در فوتبال پنج فاکتور مهم وجود دارد و این پنج فاکتور را با پنج انگشتم نشان می‌دهم. اولین و مهم‌ترین آن مدیریت است؛ پرسپولیس در 43 سال اخیر 24 مدیرعامل داشته است و فقط در سال 1400 سه مدیرعامل این باشگاه به خود دیده است. آقای درویش سومین مدیرعامل پرسپولیس در سال جاری است. درویش یکی از قدیمی‌های فوتبال است و فوتبال را به خوبی می‌شناسد. من، پروین و دایی و ... با او رفاقت دیرینه داریم. او می‌تواند مثل آجورلو در استقلال باشد اما کار بسیار سختی در پیش دارد.

وی افزود: دومین عامل موفقیت بودجه و پول است؛ باید دید درویش که اکنون جانشین صدری در پرسپولیس شده با چقدر پول آمده است. سومین عامل موفقیت سرپرست تیم است؛ افشین پیروانی رابط بین بازیکنان و مدیریت باشگاه است.اگر وعده‌هایی که او از طرف مدیریت باشگاه به بازیکنان می‌دهد درست از کار در نیاید، دروغگو خواهد شد. سرپرستی کار بسیار سختی است. محمود خوردبین سرپرست سابق پرسپولیس همیشه به من که در کادر فنی بودم می‌گفت نمی‌دانی من چه می‌کشم که من می‌گفتم چرا می‌فهمم. 

مربی اسبق پرسپولیس ادامه داد: چهارمین عامل برای موفقیت یک تیم گروه فنی است که اکنون پرسپولیس با داشتن نفراتی چون گل‌محمدی، مطهری، باقری و پیروانی یک کادر فنی قدرتمند دارد. استقلال هم کادر فنی خوبی دارد. نفراتی چون فرهاد مجیدی، بیژن طاهری و مربی خارجی و... در این تیم خوب عمل می‌کنند و پنجمین و آخرین عامل موفقیت بازیکنان هستند که البته آنها در خط مقدمند و در زمین این بازیکنان هستند که نتیجه بازی را تعیین می‌کنند و باید از نظر روحی و روانی در شرایط عالی قرار داشته باشند. اگر بازیکنان به موقع پول نگیرند افکار و روحیات‌شان به هم می‌ریزد.

وی تأکید کرد: اکنون بازیکنان می‌گویند در باشگاه چه خبر است که چهار مدیرعامل فقط در سال 1400 به باشگاه آمده است. خدا کند که درویش در تیم ماندگار شود. در این 43 سال هیچ مدیرعاملی چهار یا پنج سال در باشگاه نبوده است. حبیب کاشانی و رویانیان بیشتر از بقیه در این باشگاه مدیریت کرده‌اند که شاید عمر مدیریت‌شان به سه سال هم نرسیده، امیدوارم درویش 8 یا 10 سال بماند. 

ابراهیمی با اشاره به شرایط فنی پرسپولیس گفت: پرسپولیس اکنون با کادر فنی و بازیکنان خوبی که دارد در رده دوم جدول قرار گرفته و فقط سه امتیاز با صدرنشین فاصله دارد. مهم نیم‌فصل دوم است. پرسپولیس زمانی که من در این تیم مربیگری می‌کردم گاهی در نیم‌فصل حتی در رده سوم و چهارم جدول هم قرار گرفت اما در نهایت قهرمان شد. امتیازات نیم‌فصل دوم خیلی مهم است. تیم‌ها شناخت خوبی از هم دارند. ضمن اینکه بعد از بازی‌های تیم ملی حدود یک ماه برای ترمیم و تقویت خود هم زمان خواهند داشت.

وی با اشاره به شرایط روحی و روانی بازیکنان گفت: آنطور که من خبر دارم بازیکنان به خاطر شرایط مالی از نظر روحی و روانی در شرایط مناسبی نیستند. امیدوارم که این مشکل حل شود باید دخل و خرج باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس با هم بخواند.

ابراهیمی در مورد دیدار دوشنبه پرسپولیس با ذوب‌آهن در جام حذفی بیان داشت: همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس و استقلال به اصطلاح شیر می‌شوند و با انگیزه به میدان می‌آیند زیرا بازی آنها با این دو تیم پخش زنده تلویزیونی دارد. بنابراین باید بگویم شانس برد پرسپولیس در این بازی 50 درصد است. شاید پرسپولیس چربش بیشتری نسبت به ذوب‌آهن داشته باشد و سرتر از حریف باشد اما همه چیز در جام حذفی 50-50 است. باید دید کدام تیم مرکز زمین را به خوبی اداره می‌کند و در زدن ضربات آخر دقت بیشتری دارد.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani