عالمی: استقلال برای نیم فصل دوم حداقل باید سه بازیکن بگیرد/ مسابقه با پیکان فینال‌گونه است

کارشناس فوتبال گفت:استقلال باید برای نیم فصل دوم بازیکنان جدیدی جذب کند تا تقویت شود.

بخش استقلال مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
ایمان عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد قهرمانی استقلال در نیم‌فصل لیگ برتر اظهار داشت: ابتدا باید قهرمانی نیم‌فصل را به هواداران تبریک بگویم. استقلال بعد از سال‌ها توانست در این مقطع صدرنشین مسابقات شود. فرهاد مجیدی و کادر فنی در ابتدای فصل شرایطی برای‌شان مهیا شد تا تغییراتی در تیم ایجاد کنند و بازیکنان جوانی را به تیم اضافه کرد. یکسری از بازیکنان باتجربه نیز حفظ شدند و ترکیب جوانی و تجربه باعث شد تا استقلال قهرمان نیم‌فصل شود.

وی افزود: در مقاطعی از مسابقات لیگ استقلال دچار نوساناتی شده و مساوی‌های مکرری پیش آمد و کادر فنی این شرایط را ترمییم کرد و در نهایت تیم روی غلتک برد افتاد. کامل‌ترین مسابقه استقلال هم همان بازی با تیم مسجدسلیمان بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و برنامه‌های تاکتیکی را به خوبی در زمین پیاده کرد. این تیم اکنون به تکامل رسیده است با این حال از نظر فنی مشکلاتی است که قطعاً کادر فنی آنها را برطرف خواهد کرد.

مربی اسبق استقلال با شاره به نیاز تیم به تقویت برای نیم فصل دوم اظهار داشت: استقلال باید بازیکنان جدیدی بگیرد. مثلاً‌ در خط میانی و در جایی که اکنون مهدی‌پور به خوبی بازی می‌کند نیاز به بازیکن داریم. در دفاع چپ و راست هم باید استقلال بازیکن جذب کند. در یک تورنمنتی که گاهی فرسایشی می‌شود نمی‌توان فقط یک دفاع راست داشت. در مقطعی هم ووریا غفوری مصدوم شد. یامگاه در 50 متر رو به جلو خیلی خوب بازی می‌کند و در زدن ضربات نهایی یک بال و دفاع راست خوب است. بازیکنان باید در پست‌های تخصصی قرار بگیرند و تیم هم تقویت شود.  

عالمی با اشاره به عملکرد ژستد در خط حمله استقلال عنوان کرد: او قطعاً زحمت خود را برای استقلال می‌کشد اما انتظاری که از او به عنوان یک گلزن برتر می‌رود و باید یکی مثل رضا عنایتی یا آرش برهانی باشد هنوز در آن قامت دیده نشده است. او در دادن پاس گل و همچنین گرفتن پنالتی مؤثر بوده اما باید گفت که یامگا نشست به ژستد خرید مؤثرتری است.

وی افزود: کادر فنی باید تمهیداتی به کار بگیرد تا ژستد بتواند توانایی‌هایش را بهتر و بیشتر در اختیار تیم بگذارد. من در کادر فنی استقلال حضور ندارم و از دور نظر می‌دهم. اما مثلاً می‌شد ارسلان مطهری را در یکی دو بازی به جای او در ترکیب اصلی گذاشت تا تلنگری به ژستد بخورد. در همه جای دنیا این اتفاقات رخ می‌دهد. مهاجمان گاهی دچار افت می‌شوند و کادر فنی با این ترفندها می‌تواند شرایط بهتری را برای مهاجم رقم بزند. البته در تیم جوانان خوبی مثل حسین‌زاده، زبیر نیک‌نفس و مهدی‌پور داریم که اکنون تیم شرایط آرمانی پیدا کرده است.

مهاجم اسبق استقلال با اشاره به نقطه قوت  این تیم گفت: خط خوب دفاعی استقلال نقطه قوت این تیم است. سه دفاع مرکزی عالی کار می‌کنند. یزدانی، مرادمند، دانشگر و آغاسی؛ هر وقت که در ترکیب تیم قرار گرفتند به بهترین شکل ممکن کار دفاعی را انجام دادند. البته حسین حسینی دروازه‌بان اول تیم هم تمام تلاشش را انجام داد ولی نباید از وجود رضایی و رشید مظاهری غافل شد. آنها نیز دو رقیب خوب برای حسینی بودند. البته نمی‌دانم مظاهری می‌ماند یا از استقلال جدا می‌شود اما مجموع این نفرات توانستند شرایط خوبی را در دفاع ایجاد کنند.

وی در مورد دیدار با پیکان در جام حذفی عنوان کرد: اگرچه در لیگ برتر پیکان را با سه گل شکست دادیم اما هر بازی شرایط خاص خودش را دارد این مسابقه یک مسابقه فینال‌گونه است. پیکان مقابل استقلال که تیم بزرگی است و قهرمان نیم‌فصل هم شده انگیزه‌های زیادی دارد. پیکان تیم جوان و پرنوسانی است اما تیم بدی نیست. امیدوارم استقلال این بازی فینال‌گونه را با برد پشت سر بگذارد تا در پایان فصل استقلال بتواند هر دو جام را بگیرد.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani