چرخابی: دروازه بان سپاهان ششدانگ نیست/این تیم در تمرین باید مشکلاتش را برطرف کند

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد حذف سپاهان از جام حذفی و مشکلاتی که این تیم دارد صحبت های جالبی مطرح کرد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص حذف سپاهان از رقابت های جام حذفی توسط آلومینیوم اراک اظهار داشت: متاسفانه با توجه به این که کنفدراسیون فوتبال آسیا مثل فوتبال آسیا ضعیف عمل می کند و بر خلاف فوتبال اروپا که به هیچ عنوان قهرمان جام حذفی را به طور مستقیم به لیگ قهرمانان نمی برد و ما هم که در این موضوع محکوم هستیم یعنی از لحاظ مقرراتی عملکرد ضعیف داریم. در آسیا یک تیم می تواند با 5 بازی قهرمان شود ولی یک تیم باید تلاش زیادی کند تا به قهرمانی برسد که این دو تیم هیچ فرقی با هم ندارند.

وی افزود: برای مثال سپاهان که به عنوان نماینده ایران در آسیا انتخاب شده با سختی که در لیگ داشته در یک قرعه سخت تر نسبت به  فولاد که در جام حذفی قهرمان شده و به آسیا آمده، قرار دارد. اعتقاد دارم تیم هایی که در جام حذفی هستند باید محکم تر بازی کنند تا با یک میانبر به آسیا بروند. بازی سپاهان را دیدم هر چند که سوار بازی بود ولی این تیم اراک بود که به آنچه می خواست رسید. آنها می دانستند که سپاهان از نظر مهره قوی تر است اما تیم اراکی با توجه به دوندگی و جنگندگی بالایی که داشت برنده بازی شد.

این کارشناس فوتبال در مورد این که سپاهان با استفاده از هزینه های میلیاردی از رقابت های جام حذفی حذف شده و در لیگ تیم مدعی نشان نداده است عنوان کرد: سپاهان روزی که دروازه بان خارجی خود را به خدمت گرفت و با توجه به رزومه ای که از او خواندم و پس از آنکه چند بازی از او را دیدم اعلام کردم که این دروازه بان ششدانگ نیست و الان هم این اعتقاد را دارم. یکی از مهم ترین ارکان قهرمانی این است که ما یک دروازه بان خوب و ششدانگ داشته باشیم.

چرخابی ادامه داد: سپاهان تیمی است که با توجه به فلسفه نویدکیا سرمربی خود حرکت می کند. او در زمان بازیگری باهوش بود و نفوذ زیادی می کرد. همین تفکر اکنون در تیمش هست. در بازی با آلومینیوم در دقایق آخر نویدکیا دوست داشت که تیم آلومینیوم را پرس کند و این کار را  انجام داد. وقتی یک تیمی چنین حرکتی می کند فاصله هر سه خط مهم است. زمانی که یک تیم از جلو پرس می کند هافبک ها باید پشتیبان مهاجمان و خط دفاع هم پشتیبان هافبک ها باشد ولی در سپاهان بین خطوط فاصله می افتد که یکی از اشکالات این تیم در مسابقات است.

وی تصریح کرد: فاصله بین خط دفاع و هافبک یکی از معضلات بزرگ سپاهان است. این تیم در کار دفاعی، بازیکنان چپ و راست به خوبی عمل می کند اما در خط دفاع در تقابل های یک در مقابل یک ضعیف هستند و نقاط کور  را به حریف هدیه می دهند تا از آنها استفاده کند. نکته بعدی در تیم سپاهان عدم استفاده از موقعیت ها است که یکسری از کارشناسان می گویند شانس ولی من به هیچ عنوان شانس در فوتبال را قبول ندارم.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: برای مثال رابرت لواندوفسکی که بهترین بازیکن جهان می شود تعدادی می گویند که شانس خوبی داشته که این اشتباه است چون او زمانی که در موقعیت گل قرار می گیرد می داند که توپ را باید محکم بزند یا با دقت بزند که تبدیل به گل شود. سپاهان از نظر سبک فوتبال هجومی ترین تیم است و دلیل گل نزدن این تیم به خاطر اشتباهاتی است که مهاجمان انجام می دهند و همه در زدن گل نقص دارند. 

چرخابی در پاسخ به این سوال که سپاهان چه راهکاری را باید رعایت کند تا بهتر شود گفت:  سپاهان تیمی است که از نظر بازیکنان اصلی خود خوب کار می کند. همه این را بدانند که کارشناسان دشمن نیستند و اعتقاد دارم که کادر فنی دو کار را باید انجام دهد. اول اینکه در این فاصله ای که لیگ تعطیل می شود با بازیکنان جلسه بگذارند و تمام نقاط ضعف خود را پیدا و آن را برطرف کنند. دوم اینکه صحبت های کارشناسان را ببینند و اگر نظراتشان درست بود رفع عیب کنند. فوتبال به گونه ای است که اگر تیمی می برد یعنی عملکرد خوبی داشته ولی اگر می بازد یعنی عملکرد بدی داشته است. سپاهان در تمرینات باید مشکلات فنی خود را حل کند.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani