عالمی: فدارسیون باید تصمیم‌ سختی در مورد کادر فنی بگیرد/ شاید با ترکیب متفاوتی مقابل امارات بازی کنیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: فدراسیون باید تصمیم سخت و مهمی در مورد کادر فنی و برای حضور قدرتمندتر در جام جهانی قطر بگیرد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
ایمان عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد صعود تیم ملی به جام جهانی و بازی با امارات اظهار داشت: اول باید این صعود فوق‌العاده را تبریک بگویم. تیم ملی توانست با این موفقیت شادی را به مردم هدیه بدهد. این بی‌سابقه‌ترین صعود بود و فوتبال ما نسل خوبی را در اختیار دارد و ترکیبی از لژیونر با تجربه و همچنین بازیکنان شاغل در لیگ داریم. 

وی افزود: از نظر فنی شرایط تیم ملی بسیار خوب است. اکنون ما در جام جهانی هستیم و فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال باید تصمیمات سختی و مهمی در مورد کادر فنی بگیرد. اینکه اسکوچیچ می‌ماند یا تغییر خواهد کرد باید ببینیم فدراسیون برای جام جهانی چه تصمیم‌هایی خواهد گرفت.

عالمی با اشاره به بازی با عراق گفت: توانستیم در حضور تماشاگران عراق را شکست بدهیم و بازی با امارات هم شاید با تغییراتی در ترکیب به میدان برویم و از بازیکنانی که کمتربازی کرده‌اند استفاده کنیم. با توجه به اینکه در این بازی هیچ دغدغه و استرسی نداریم تیم ملی قطعاً بازی زیبا و تماشاگرپسندی را به نمایش خواهد گذاشت.

وی در مورد  اینکه هرچند نتیجه بازی اهمیتی برای ما ندارد اما برای امارات سه امتیاز بازی بسیار مهم است، گفت: البته اگر بخواهیم از منظر دیگر نگاه کنیم این بازی هم برای ما مهم است. اینکه بازیکنان کم‌تجربه‌تر را به کار بگیریم. بازیکنانی که می‌توانند برای آینده تیم ملی مثمر ثمرتر باشند بنابراین این بازی برای هر دو تیم اهمیت دارد اما آنچه مسلم است این است که تیم ملی از گروهش صعود کرده و استرسی ندارد و  از این گروه به تیم ملی و کره جنوبی به مرحله بعد صعود کنند و امارات برای پلی‌آف تلاش می‌کند.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه منظورش از تصمیمات سخت فدراسیون برای جام جهانی تغییر سرمربی تیم ملی است، عنوان کرد: منظورم این است که فدراسیون باید برای جام جهانی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد و شرایط و امکانات بهتری برای تیم ملی فراهم شود. مربی یکی از فاکتورها است. باید دید اسکوچیچ برای حضور در جام جهانی حمایت می‌شود یا فضا عوض خواهد شد و فدراسیون تصمیم دیگری می‌گیرد. به هر حال جام جهانی جای بهترین‌ها است. ما هم نسل بسیار خوبی در فوتبال داریم. 

عالمی در مورد اینکه تیم ملی می‌تواند از گروهش در جام جهانی صعود کند، اظهار داشت: نسل خوبی داریم. از ترکیب 11 نفره 9 نفر لژیونر باتجربه هستند بازیکنانی که در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند و این نسل از فوتبال ما می‌تواند با هدایت مربیان قوی‌تر شرایط بهتری داشته باشد به همین دلیل می‌گویم شاید کادر فنی تغییر کند زیرا جام جهانی جای بهترین‌ها است.


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani