هفته هفدهم لیگ یک| مس – خیبر؛ فینال ۶ امتیازی با داور دربی، خیال راحت ملوان قهرمان و بازگشت هموطن برانکو

مسابقات نیم فصل لیگ دسته اول فوتبال روز چهارشنبه در حالی به پایان می‌رسد که ملوان از هفته قبل قهرمانی‌ نیم فصل خود را قطعی کرده و تیم‌های دوم و سوم جدول یک مسابقه 6 امتیازی برگزار می‌کنند.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار:
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات دور رفت نیم فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال روز چهارشنبه در حالی برگزار می شود که ملوان بندرانزلی با 36 امتیاز قهرمانی نیم فصل خود را از هفته گذشته مسجل کرده بود. قوی سپید خزر بدون شکست با خیال راحت در آخرین هفته نیم فصل در تهران میهمان تیم ویستا توربین است تیمی که اولین حضورش را در لیگ یک تجربه می‌کندو کار سختی مقابل  قهرمان نیم فصل دارد.

اگر ویستا بتواند ملوان را متوقف کند در آنصورت بهترین هدیه را به دو تیم تعقیب کننده ملوان خواهد داد. خیبر خرم آباد با عبدالله ویسی و مس کرمان با فرزاد حسین خانی هر دو 32 امتیازی و  در رده‌های دوم و سوم هستند که باید در آخرین هفته به مصاف یکدیگر بروند. رقابتی فینال‌گونه و 6 امتیازی که برنده اش نایب قهرمان نیم فصل خواهد شد و در رده دوم جدول قرار می‌گیرد. اگر دو تیم امتیازها را تقسیم کنند در آنصورت هر دو تیم در جدول لیگ سرجایشان می‌مانند و تیم چهارم جدول آرمان گهر به دلیل اختلاف 4 امتیازی نمی‌تواند جای یکی از این دو تیم را بگیرد.

عبدالله ویسی در این هفته جمله‌ای بر زبان آورد که می‌تواند در فوتبال کشورمان یک جمله شگفت انگیز محسوب شود او گفت در تیم خیبر مشکل مالی ندارند این در حالی است که بسیاری از تیم‌ها حتی در لیگ برتر هم گرفتار مشکلات مالی هستند. البته ویسی گفت انگیزه زیادی برای لیگ برتری شدن هم دارند. باید دید تیم خیبر می‌تواند تاریخ سازی کند و برای نخستین مرتبه به لیگ برتر صعود کند یا نه. مس کرمان هم یکی از تیم‌های پر امکانات باشگاهی فوتبال کشور است و در واقع فینال نیم فصل بین دو تیم پولدار و مدعی برگزار می‌شود.خیبر خرم آباد 7 هفته است که شکست نخورده و 5 برد متوالی هم دارد.مس کرمان بعد از 6 برد متوالی مقابل پارس جنوبی شکست خورد و نوار بردهایش قطع شد.قضاوت این مسابقه برعهده موعود بنیادی فر داور دربی پایتخت گذاشته شده تا همه اهمیت این بازی را حس کنند.

آرمان گهر این هفته میزبان تیم استقلال ملاثانی است و به نظر می رسد سه امتیاز این بازی را می توان به حساب تیم دوم سیرجان واریز شده دانست مگر اینکه شگفتی در کویر رقم بخورد. استقلال خوزستان  26 امتیازی هم به پشتوانه سابقه طولانی در فوتبال کشور و هواداران زیادش یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است آبی پوشان اهوازی به مصاف تیم مس شهربابک تیم رده هشتم جدول می روند.

پارس جنوبی با نتایج خیرکننده‌ای که داشته اکنون 26 امتیازی است و در رده ششم جدول ایستاده آنها هفته گذشته با شکست دادن مس کرمان کار بزرگی انجام دادند و این هفته میهمان شهرداری آستارا هستند. پارس جنوبی اگر روند رو به رشدش همین گونه ادامه داشته باشد یکی از مدعیان صعود در نیم فصل دوم خواهد بود. این تیم سابقه حضور در لیگ برتر را هم دارد اما این هفته کار دشواری مقابل مس شهربابک خواهد داشت.

خوشه طلایی ساوه که داود مهابادی یکباره از این تیم جدا شد باید به مصاف قشقایی شیراز برود. قشقایی هم تغیراتی در کادرفنی‌ داشت. در انتهای جدول هم یک بازی جذاب بین دو تیم شاهین شهرداری بوشهر تیم هفدهم و تیم قعرنشین ماشین سازی را شاهد هستیم. در این مسابقه بگوویچ هموطن برانکو حضور دارد و این پیرمرد کروات باردیگر به فوتبال باشگاهی ما بازگشته و این مرتبه هدایت شاهین ته جدولی را به دست گرفته است. هر دو تیم 5 امتیازی هستند و کار بسیار دشواری در نیم فصل دوم برای بقا خواهند داشت. باید دید بگوویچ چه تغییراتی در تیم شاهین ایجاد می کند او آنقدر در کشورمان مربیگری کرده که هم به زبان فارسی تسلط کافی دارد و هم به نوعی خود را یک ایرانی هم می‌داند,

رقابت های نیم فصل دوم مسابقات از روز 2 اسفند آغاز می‌شود.

*جدول لیگ یک:

1- ملوان 36 امتیاز

2- خیبرخرم آباد 32 امتیاز

3- مس کرمان 32 امتیاز

4- آرمان گهر 28 امتیاز

5- استقلال خوزستان 26 امتیاز

...............

16-رایکا بابل 15 امتیاز

17- شاهین شهرداری بوشهر 5 امتیاز

18- ماشین سازی تبریز 5 امتیاز


انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani