بوی تبانی در لیگ فوتبال جوانان کشور؟/ اعتراض باشگاه خلیج فارس به نتیجه بازی فولاد و مس کرمان+ نامه

باشگاه خلیج فارس شیراز به نتیجه دیدار تیم های فولاد خوزستان و مس کرمان در رقابت های فوتبال برتر جوانان کشور اعتراض کرد.

بخش ورزشی مجله خبری ورزشی اسپورت استار


مجله خبری ورزشی اسپورت‌ استار
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ برتر جوانان کشور در ۲ گروه هشت تیمی برگزار شد و در پایان  از گروه یک تیم‌های ایمان سبز شیراز و فولاد خوزستان و از گروه دوم هم تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

برگزاری بازی ها در مرحله ای که گذشته چندان بی حاشیه نبوده است. طبق ادعای مسئولا باشگاه خلیج فارس در گروه یک شائبه هایی بابت تبانی در بازی تیم های فولاد اهواز و مس کرمان وجود دارد. این مسئله باعث شده تا باشگاه خلیج فارس با توجه به مستندات و فیلمی که در اختیار دارند به فدراسیون فوتبال نامه اعتراض بزنند و رونوشت این اعتراض هم به کمیته اخلاق، سازمان لیگ و کمیته داوران هم ارسال شده است. 

 در پایان مرحله گروهی ایمان شیراز با ۳۲ امتیاز در صدر جدول  و به عنوان تیم نخست و فولاد خوزستان با ۳۰ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به خلیج فارس شیراز در رده دوم قرار گرفت تا هر دو تیم جواز صعود به مرحله نیمه نهایی را به دست آورند.

اعتراض تیم خلیج فارس از آنجا شروع شد که دو دیدار پایانی بالای جدول باید به صورت همزمان برگزار می‌شد که ظاهرا این اتفاق نیفتاده و باشگاه خلیج فارس در اعتراض خود آورده که چرا بازی فولاد و مس کرمان با  ۱۰ دقیقه  تاخیر برگزار شده و در بین بازی هم وقفه به وجود آمده است؟


 اسماعیل زارع مربی تیم خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اعتراض این باشگاه اظهار داشت:  من اگر صحبتی می کنم بحث خودم و باشگاه نیست. آینده فوتبال فارس است و به جهت دفاع از حق جوانان و سرمایه های فوتبال  این استان به این موضوع  را مطرح کردیم  و نسبت به آن اعتراض داریم. از همین جا از نهادهای نظارتی کمیته اخلاق ،فدراسیون فوتبال ،سازمان لیگ، کمیته داوران و... درخواست داریم به این موضوع ورود کرده تا حقی از جوانان فارس تضیع نشود.

 مربی تیم فوتبال جوانان فارس ادامه داد: تیم مس کرمان در طول 13 هفته فقط۱۴  گل خورده داشته چگونه است که در بازی مقابل فولاد 6 گل دریافت می‌‌‌کند؟ در صورتی که این تیم در دور رفت تیم فولاد خوزستان را شکست داده بود. اگر نگاهی به  فیلم گل‌‌‌های دریافتی  این بازی داشته باشید تمامی گل‌‌‌ها به خصوص دو گل آخر پایانی که در کمتر از یک دقیقه زده شده مورد بحث و شائبه برانگیز است.

وی گفت : نکته جالب اینکه تیم مس بدون هیچ دلیلی فقط به خاطر یک خطا و اعتراض به داور در دقیقه 92 تیم خود را به بیرون راهنمایی می‌کند و بعد از اینکه نتیجه بازی خلیج فارس و مس رفسنجان مشخص می شود در دقیقه 95 مدیر تیم فولاد به سمت نیمکت مس می‌رود و این تیم مجددا به بازی برمی‌گردد و با توجه به تاخیر در بازی، داور به جای 7 دقیقه 10 دقیقه وقت تلف شده در نظر می‌گیرد.

مربی تیم خلیج فارس افزود: وقفه هایی که در این بازی صورت گرفته بر شبهات ما افزوده است. چگونه است که تیم فولاد که برای صعود به مرحله نیمه نهایی نیاز به ۲ گل  داشته در حدود کمتر از یک دقیقه به پایان بازی دو گل  به تیم مس می‌‌‌‌زند؟ یکی از گل‌‌‌‌ها در ثانیه های پایانی وقت اضافه که غیر قانونی هم بوده است به ثمر می رسد و  یک پنالتی در ثانیه های آخر بازی بوده که کارشناسان داوری بهتر می‌‌توانند نسبت به این پنالتی اظهار نظر کنند. در پایان حفاری 6 بر یک پیروز شده و به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کند.

زارع خاطرنشان کرد: با مشاهده فیلم بازی هر کارشناس داوری و کارشناسان دیگر و...متوجه  این موضوع می‌‌شوند. من فکر می کنم این اتفاقات یک سناریوی از پیش تعیین شده بوده است. از فدراسیون فوتبال ،سازمان لیگ ،کمیته اخلاق و کمیته داوران و...درخواست دارم هر چه زودتر نسبت به این موضوع ورود کرده تاحقی از تیمی ضایع نشود.

انتهـــــــــــــــــــــــــای پیــــــــــــــــــــــــــام
بیشتر بخوانید

درباره‌ی abdolnabi solimani