رئیس جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر معرفی شد

به گزارش صدای جویا از اصفهان سعید ابریشمی راد در جمع اصحاب رسانه شاهین شهر، رمز موفقیت در هر پست و مسئولیتی را برقراری ارتباط و تعامل صادقانه دانست و اظهار کرد: در عصر ارتباطات بیشتر به دنبال تکنولوژی های ارتباطی هستیم در حالی که مهمترین رکن و الفبای ارتباطات نحوه تعامل و ارتباط بین انسانها است و اگر این مهم تسعیع، تعریف و تحکیم نشود بالاترین ابزارها و پیشرفته ترین تکنولوژی ها هم موثر نخواهد بود.

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه ارتباط دو سویه و هدفمند که انسان را رشد داده و به تعالی برساند از الزامات ارتباط بین انسانها است به خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری بدون داشتن ارتباط با مردم نمی توان موفق بود و برای توسعه ارتباطات اجتماعی ناگریز به استفاده از برخی ساختارها و مکانیزم ار جمله تشکیل نواحی تشکیل هسته های مشورتی در محلات مختلف شهری با معتمدین هر محله شدیم که اعتقاد دارم برای شهر ۲۰۰ هزار نفره شاهین شهر کافی نیست بنابراین برای ایجاد ارتباط موثر حتما به رسانه هم نیاز داریم.

* رسانه یک قدرت تاثیرگذار، جریان ساز و ابزار موفقیت برای همه مدیران حوزه اجتماعی است

وی افزود: رسانه ها امروز فارغ از نقشی که دارند یک قدرت تاثیرگذار، یک قدرت جریان ساز و ابزار موفقیت برای همه مدیران حوزه اجتماعی به شمار می رود و دنیای متمدن سالها است که به اهمیت و تاثیرگذاری قدرت رسانه پی برده و براساس اهداف خود از آن استفاده می کنند چرا که رسانه ها این توانایی را دارند که افکار عمومی را به سمت همه سیاستها و قدرتهایی که در پشت پرده خود دارند هدایت کنند.

ابریشمی راد با تاکید بر اینکه رسانه این قدرت را دارد که بد را خوب و خوب را بد جلوه دهد ابراز کرد: باید به این قدرت آگاه باشیم و بدانیم رسانه یک شمشیر دولبه است لذا با اعتراف به قدرت رسانه اعتراف به نیاز مدیریت شهری به رسانه های شهر برای ارتقا کیفیت خدمات به مردم را هم داریم.

* ارتقاء جایگاه و هویت شاهین شهر دو دغدغه مدیریت شهری است

وی با بیان اینکه به اعتقاد اغلب کارشناسان، رسانه یکی از ۴ ابزار در فرایند جامعه پذیری فرهنگی به شمار می رود، ارتقاء هویت و جایگاه شاهین شهر را دو دغدغه مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: انتظار است همه شهروندان بویژه اصحاب رسانه ما را یاری نمایند تا شاهین شهر به عنوان یک الگوی موفق در کشور برای یک شهر متمدن و با فرهنگ تبدیل کنیم.

ابریشمی راد ادامه داد: شاهین شهر به لحاظ کالبد شهری و ساختار اجتماعی در کشور شهری بی نظیر است لذا همه باید دست در دست یکدیگر برای تثبیت و ارتقاء این موقعیت تلاش و همکاری کنیم.

* ریل گذاری مسیرها و مکانیزم های ارتباطی که تا پیش از این در شهرداری شاهین شهر وجود نداشت

مرتضی خرم دشتی مشاور شهردار و سرپرست مرکز ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری شاهین شاهین شهر نیز در این دیدار ضمن اشاره به برخی اشکالات به سامانه ۱۳۷ ابراز کرد: سامانه ۱۳۷ حدود ۲ ماه است که راه اندازی شده و این مدت برای ارزیابی و نتیجه گیری فعالیت این سامانه کافی نیست، این درحالی است که تا پیش از این درخواست های شهروندان در تماس با شهرداری اغلب فراموش و یا پیگیری نمی شد و این در خور شهروندان نبود.

وی به بخش راه اندازی مرکز روابط بین الملل شهرداری شاهین شهر نیز اشاره کرد و افزود: شهرداری شاهین شهر با توجه به اهمیت هویت بخشی و برندسازی و نیاز به ارتباطات بیشتر اقدام به راه اندازی مرکز روابط بین الملل با ۵ مدیریت و زیرمجموعه خود شامل مدیریت روابط عمومی و تشریفات، مرکز تولیدات و پژوهش های رسانه ای، مدیریت ارتباطات و مشارکت های اجتماعی و مدیریت پیگیری و پاسخگویی کرده است که در مرحله ریل گذاری و تعریف مسیرهای ارتباطی و مکانیزم ها و فرایندهایی که تا پیش از این در شاهین شهر وجود نداشت، قرار داریم.

*راه‌اندازی موزه ملی دستاوردهای علمی در شاهین‌شهر

شهردار شاهین شهر همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری  در راستای راه‌اندازی موزه ملی دستاوردهای علمی در شاهین شهر خبرداد و گفت: کالبد فرهنگی شاهین‌شهر با توجه به تنوع قومیتی و داشتن ساختاری همانند ایرانِ کوچک، ظرفیت تأسیس موزه ملی دستاوردهای علوم ایران و موزه ملی اقوام ایرانی در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری این شهر را داراست.

وی مبنای توسعه هر جامعه‌ای را فرهنگ آن برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت نام دانش و خلاقیت برای شاهین‌شهر در راستای راه‌اندازی موزه دستاوردهای علمی می‌تواند این شهر را به برندی در حوزه علمی و پژوهشی تبدیل کند.

شهردار شاهین‌شهر یکی از چشم‌اندازهای موزه دستاوردهای علمی را برگزاری رویدادهای علمی سال در آن برشمرد و خاطرنشان کرد: این موزه محلی برای نگهداری و حفظ دستاوردهای علمی و عملی همه ایرانیان اعم از داخل و خارج از کشور خواهد بود که مستندات علمی و عملی در آن نگهداری و با عقد تفاهم‌نامه قانونمند با مراکز علمی معتبر ملی و بین‌المللی رویدادهای فرهنگی، علمی، پژوهشی و … هم‌زمان با روز شاهین‌شهر در آن برگزار و جایزه علمی سال اعطا خواهد شد.

*رئیس جدید سازمان فرهنگی شهرداری شاهین شهر معرفی شد

ابریشمی راد  همچنین از زحمات جواد نصر در زمان تصدی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر تقدیر و سیدرسول هاشمیان به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی کرد.

انتهای پیام/ج

درباره‌ی آقای جویا