آنچه باید در خصوص مزوتراپی بدانیم/تأثیرات، عوارض و مراحل درمانی

به گزارش خبرنگار علمی صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان این برای آشنایی بیشتر با «مزوتراپی» و معایب و محاسن آن به سراغ دکتر نوشین بهزادی متخصص این حوزه رفتیم تا اطلاعات کامل‌تری را از زبان وی در این زمینه جویا شویم.

خانم دکتر لطفاً بفرمایید مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی نوین برای زیباسازی پوست و مو و تناسب‌اندام با کاهش سایز موضعی می‌باشد. در روش مزوتراپی مواد مورد نیاز به‌صورت مستقیم در اختیار سلول‌ها و بافت‌ها قرار می‌گیرد و برای رسیدن به لایه میانی پوست، پزشک از سوزن‌های باریک و کوتاه استفاده می‌کند و مواد مزوتراپی شامل ویتامین‌ها، اسید آمینه، عصاره‌های گیاهی با دوز مناسب و عمق مناسب در اختیار بافت قرار می‌گیرد.

در حال حاضر به علت مزایا و کاربردهای گسترده مزوتراپی در دنیا از محبوبیت چشمگیری برخوردار شده است. چرا که استفاده از شامپو و سایر ویتامینه‌ها اگر قطع گردد مجدد شاهد بازگشت بیماری خواهیم بود درحالی‌که مزوتراپی یک نوع درمان قطعی خواهد بود.

خانم دکتر بهزادی لطفاً از کاربردهای مزوتراپی برای ما بگویید؟

  • آبرسانی و جوان‌سازی پوست صورت، دور چشم، گردن و دکلته، جوان‌سازی پشت دست.
  • رفع تیرگی و سیاهی دور چشم
  • درمان و رفع لک‌های صورت و کک و مک
  • کنترل چربی صورت و درمان جوش و آکنه.
  • کنترل چربی موی سر و درمان شوره سر
  • درمان ریزش مو، افزایش تراکم و رویش مجدد موها
  • رفع چربی‌های موضعی ناحیه شکم و پهلو، بازوها و غبغب
  • درمان سلولیت و حالت پوست پرتقالی مناطق مختلف بدن
  • رفع چین و چروک پوست و افتادگی پوست صورت

مزوتراپی
 

لطفاً از مزایای درمان مزوتراپی برای خوانندگان گرامی نکاتی را عنوان بفرمایید؟

به علت استفاده از سوزن‌های باریک و کوتاه مزوتراپی درد غیر قابل‌تحملی ندارد و طبق صلاح دید پزشک از مواد بی‌حسی نیز استفاده می‌شود.

یکی از مزایای مزوتراپی جواب‌دهی بهتر و سریع‌تر نسبت به مصرف دارو و مکمل‌های خوراکی و استفاده از شامپو و محلول‌های مختلف می‌باشد. مزوتراپی مشکل شما را درمان می‌کند و ماندگاری طولانی به دنبال دارد درصورتی‌که محلول‌های موضعی و داروها به‌محض قطع مصرف احتمال برگشت مشکل را به دنبال دارد.

این پزشک فعال در حوزه پوست، مو و زیبایی ادامه داد: فواصل جلسات درمانی مزوتراپی دو هفته یکبار، به تعداد ۴ تا ۶ جلسه می باشد که با نظر پزشک ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.

بهزادی با تأکید بر اینکه باید درمان مزوتراپی حتماً باید زیر نظر پزشک صورت بپذیرد، تصریح کرد: بعد از تزریق مزوتراپی، فرد دوران نقاهت و مراقبت خاصی نخواهد داشت و به فعالیت‌های روزمره خود به‌صورت عادی ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان ساخت: جواب‌دهی و نتیجه‌گیری از جلسات مزوتراپی تماماً به تشخیص، مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد.

کد خبر؛ ۲۴۴۹۸

درباره‌ی آقای جویا