به خط شدن مسئولان برای تجلیل از استندآپ کمدین اصفهانی

مصادف شدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار همزمان با عاشورای حسینی، مسئولان اصفهان را برآن داشت تا امسال جشن روز خبرنگار را زودتر از موعد و قبل از آغاز ماه محرم برگزار کنند.

جشن روز خبرنگار امسال با عنوان «جشن بزرگ خانوادگی رسانه‌های استان اصفهان» در دستور کار قرار گرفته بود، جشنی که از ابتدای برنامه و آغاز به کار مجری از حامیانش گفته شد و تا آخر برنامه همواره آنها را ستایش کردند، فارغ از آنکه اصحاب رسانه در طول سال همواره بالاترین میزان همکاری را با این نهادها داشته بدون اینکه حتی توقعی از آنها داشته باشند.

به رسم چند سال اخیر روابط‌عمومی نهادهایی مانند شهرداری، استانداری، اداره آب و فاضلاب، فولاد مبارکه و ذوب آهن همه با هم حامی این جشن بودند، جشنی که در آن حضور مسئولان روابط عمومی‌های ادارات و مناطق شهرداری همراه با خانواده‌هایشان پررنگ‌تر از خبرنگاران بود.

شاید حضور سید رضا مرتضوی استاندار و علی قاسم زاده شهردار اصفهان در کنار اعضای شورای شهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌توانستیم نقطه قوت این جشن بدانیم هر چند در سال‌های گذشته شاهد حضور یکی از معاونان وزیر ارشاد در این مراسم بودیم.

قول تکراری مسئولان برای تأمین مسکن خبرنگاران

اما همواره توقع خبرنگاران در چنین روزی تغییر موضع دادن از پشت دوربین به جلوی دوربین بود، جایی که بتوانند پس از یک سال طرح دغدغه و مطالبات دیگر اقشار کمی هم از چالش‌هایش پیش روی کارشان بگویند و مسئولان نیز در جریان قرار گیرند و برای آن راه چاره‌ای بیندیشند اما این اتفاق رخ نداد و خبرنگاران بیشتر شاهد دوئل شهردار و استاندار اصفهان در ارائه وعده و قول‌ها روی سِن بود. جایی که هر دوی این شخصیت‌ها روی سن رفتند و پس از ایراد سخنرانی که بیشتر به دروس اخلاق شبیه بود، قول‌هایی تکراری به خبرنگاران دادند.

به خط شدن مسئولان برای تجلیل از استندآپ کمدین اصفهانی

یکی از مهم‌ترین این قول‌ها تأمین مسکن برای خبرنگاران و اصحاب رسانه بود، که از سوی استاندار اصفهان مطرح شد، آن هم در قالب تسهیل در ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، وعده‌ای که حداقل برای ۱۵ سال متوالی از زبان مسئولان کشوری و استانی به خبرنگاران داده شده و تاکنون جامه اجرایی شدن به خود ندیده است.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم به خبرنگاران وعده تخفیف برای صدور پروانه ساختمانی را داد، وعده‌ای که برای تحقق آن خبرنگاران ابتدا باید با درآمدهای ناچیز و نداشتن امنیت شغلی ابتدا معیشتشان را تأمین کنند و با ده‌ها سال پس انداز بتوانند به دنبال تحقق آن بروند.

پس از اظهارات همزمان استاندار و شهردار اصفهان، دعوت از استندآپ کمدین اصفهانی که اخیراً شناخته شده و رزومه‌ای هم نداشت در کنداکتور برنامه گنجانده شده بود و توسط مجری اجرا شد.

در این بخش استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بر روی سِن به خط شدند تا از این استندآپ کمدین تقدیر کنند.

خبرنگاران تجلیل نشدند

این در حالی بود که علی رغم حضور شخصیت‌های برجسته خبری استان اصفهان در این مراسم از هیچیک از آنها با حضور مسئولان حتی با اهدای یک لوح تقدیر تجلیل نشد و مسئولان پس از تجلیل از این استندآپ کمدین جلسه را ترک کردند.

به خط شدن مسئولان برای تجلیل از استندآپ کمدین اصفهانی

از سوی دیگر برخلاف سال‌های گذشته حتی کوچک‌ترین تصویری از عملکرد خبرنگاران بر روی ال ای دی‌های مراسم به نمایش در نیامد و می‌توان گفت جشن روز خبرنگار هیچ دستاوردی برای صاحبانش جز نامی که یدک می‌کشید نداشت.

این اتفاقات و برگزاری جشن به شکلی غیر از اعلام قبلی باعث اعتراض برخی خبرنگاران باسابقه حاضر در جلسه شد و برخی از آنان با رفتن به روی سن نسبت به نوع برخورد با خبرنگاران در روز خبرنگار و جشن خبرنگار اعتراض کردند.

در این بین نباید نادیده گرفت که فضای در نظر گرفته شده برای برگزاری این مراسم با توجه به شیوع دوباره کرونا مناسب بود و امکان حضور حداکثری خبرنگاران در این مراسم فراهم بود.

نباید از یاد برد که خبرنگاران همواره دغدغه پیگیری مطالبات مردم و اقشار مختلف را دارند و خیلی از آنها تاکنون هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده‌اند و از این رو تجلیل شایسته آنها می‌تواند قوت قلبی برای ادامه کارشان در سال پیش رو باشد.

درباره‌ی آقای جویا