هشدار فرماندار شاهین‌شهر نسبته به افزایش مصرف مواد مخدر تریاک و گل

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، سید محمدرضا کاظمی طباء در حاشیه تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن ایام تسلیت حزن‌انگیز شهادت سید و سالار شهیدان آقا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: مأموریت اصلی ما شنیدن مسائل و مشکلات مردم و در گام بعدی پیگیری، تا حل آنهاست.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نیز از این دسته مستثنی نبوده و نیستند، افزود: اصحاب رسانه و خبرنگاران بازوری اصلی ما در حوزه نظارت و انتقال مسائل و مشکلات مردم بوده و هستند، به همین خاطر تأکیدات لازم بر نهادهای اجرایی شهرستان در خصوص همکاری با اصحاب رسانه و خبرنگاران دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌ایم و از خبرنگاران نیز انتظار داریم چنانچه اگر مدیری همکاری‌های لازم را انجام ندادند، سریعاً به ما اطلاع‌رسانی نمایند تا برخورد لازم صورت بپذیرد.

*هشدار فرماندار شاهین‌شهر نسبته به افزایش مصرف مواد مخدر تریاک و گل

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در ادامه نسبت به رشد آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در دوران کرونا در سطح شهرستان هم هشدار دادند و تأکید کردند: تمامی دستگاه‌ها چه در حوزه بخش خصوصی و چه در حوزه دولتی باید پای‌کار بیایند تا با چالش‌های بزرگ‌تری در شهر مهاجرپذیری همچون شاهین‌شهر روبه‌رو نشویم.

*سن اعتیاد در شاهین شهر به ۱۴ سال رسیده است

وی نسبت به افزایش مصرف مواد مخدرهایی همچون «تریاک و گل» به‌خصوص در بین جوانان شاهین شهری به‌شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار و ارقام های سازمان بهزیستی در یک سال گذشته سن اعتیاد در شهر شاهین‌شهر به ۱۴ سال و ۲ ماه رسیده است و نگران‌کننده‌تر اینکه شاهد افزایش ۸۴ درصد مصرف مواد مخدر در بین دختران هستیم.

کاظمی طبا با تأکید مجدد از خانواده‌های شاهین شهری خواست نسبت به فرزندان خود به‌خصوص در موضوع انتخاب دوست بسیار – بسیار حساس باشند و در این مسیر صعب‌العبور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ما کمک نمایند.

*دلیل ۷۵ درصد طلاق ها در شاهین شهر اعتیاد است

 وی یادآور شد: با کمال ابراز تأسف با بگوییم در ۷۵ درصد جدایی‌های منجر به طلاق در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه مصرف مواد مخدر و اعتیاد نقش تأثیرگذاری داشته است، همچنین ۷۰ درصد سارقین سابقه اعتیاد به مواد مخدر را داشته‌اند که بیان این اتفاقات بیش از هر چیزی ما را نسبت به موضوع حساس‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه به‌صراحت اعلام می‌نماییم قصور دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی برای بنده به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست، بیان داشت: الان نمودار مصرف مواد مخدر در شاهین‌شهر از قشر فقیر جامعه به سمت قشر مرفه در حال حرکت هست.

* با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌ام 

فرماندار شاهین‌شهر و میمه مجدداً متذکر شد: با هیچ کسی عقد اخوت نبسته‌ام و به‌شدت دشمن رانت، فساد، استخدام‌های فامیلی، کم‌کارهای مدیران بوده و هستیم و به همین خاطر از اصحاب رسانه انتظار دارم در این مسیر به ما کمک نمایند تا بتوانیم مجدد امید و آرامش از دست ‌رفته تا جایی که می‌توانیم به کانون گرم خانواده‌ها برگردانیم.

کد خبر؛۲۴۶۶۴۴

درباره‌ی آقای جویا