اربعین حسینی نمایشی از نظام بزرگ شیعه است

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی در ابتدای خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با سفارش مجدد به رعایت تقوای اللهی اظهار کرد: امام جواد (ع) در حدیثی می‌فرمایند؛ هر که خود را به‌وسیله خداوند بی‌نیاز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر که تقوای الهی پیشه کند، خواه‌ناخواه، مورد محبّت مردم قرار می‌گیرد گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند.

وی در ادامه به‌اختصار به مناسبت‌های تقویمی پرداخت و افزود: امروز ۲۵ شهریورماه مصادف هست با سقوط دیکتاتوری رضاخان و آغاز سلطنت محمدرضا شاه پهلوی با حمایت دستگاه دیپلماسی انگلیس مکار است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه کشورهای استعمارگری همچون آمریکا و انگلیس تا دقیقه ۹۰ از بسیاری از دیکتاتورهای جهان حمایت کرده‌اند و می‌کنند، تصریح کرد: و این یعنی همان تعریف خوی استکباری و استعماری کشورهای غربی به سرکردگی آمریکای جنایت‌کار است.

وی با اشاره به فرارسیدن ۲۰ ماه صفر و مصادف شدن این روز با اربعین حسینی و همچنین حادثه کشتار صبرا و شتیلا مربوط به اردوگاه پناهندگان بی‌گناه فلسطینی توسط رژیم سر تا پا جعلی و دروغین رژیم جنایت‌کار و کودکش صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به فرا رسیدن روز ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار گفت: شهریار شاعر با اخلاصی بود که برخی از اشعار وی به امضای اهل‌بیت (ع) رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بیان داشت: امپراطوری وقیح و بی‌شرم دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه آغاز کنند جنگ علیه کشور ما بوده‌اند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای اولین ثبات مرزی و منطقه‌ای را ایجاد کرد، بیان داشت: در زمان پهلوی بسیاری از مناطق کشور از جمله بخشی از کوه‌های آرارات در کشور ترکیه و استان بحرین را به بهای بسیار اندکی به بیگانگان واگذار کردند.

وی به مرگ الیزابت دوم ملکه انگلیس نیز اشاره کرد و  افزود: حکومت پادشاهی بریتانیا یا همان استعمار پیر را می‌توان در زمره غیر مردمی‌ترین حکومت‌های دنیا از آن یاد کنیم. انگلیس از آن دسته حکومت‌هایی در جهان هست که همیشه با تفرقه انداختن بین سایر کشورهای دنیا به دنبال منافع خود بوده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه رسانه‌های لندن‌نشین را امروز نگاه کنید که چگونه علیه حماسه بزرگ اربعین برنامه‌سازی می‌کنند، تصریح کرد: قضیه هولوکاست، فتنه ۸۸ و ترویج بهائیت در ایران توسط همین استعمارگر پیر انگلیس بود که با اقدام قاطع آن زمان امیرکبیر مواجه شدند.

وی در ادامه به موضوع حماسی و تاریخی اربعین پرداختند و اظهار کرد: اربعین حسینی نمایشی از نظام بزرگ شیعه است، یک پدیده تمدنی است که دارای ابعاد مختلفی چه در حوزه اجتماعی، چه در حوزه فرهنگی و چه در حوزه تاریخی است.

کد خبر؛ ۲۴۸۱۵

 

درباره‌ی آقای جویا