بازداشت دو نیروی گاز استان در ارتباط با انتشار گازهای آلاینده در شاهین شهر

سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان در خصوص استشمام بوی گاز در بخش هایی از شاهین شهر که باعث بروز مشکلات و نگرانی والدین و دانش آموزان شده بود، بیان کرد: همانگونه که در روزهای گذشته اعلام کردیم؛ سهل انگاری شرکت گاز استان و نشت مایع مرکاپتان در یکی از مجموعه های این شرکت عامل انتشار بوی گاز در شهرستان بوده است.
وی افزود: در این راستا دو نفر از پرسنل شرکت گاز استان که در خصوص جا به جایی مخزن مرکاپتان (مایع بوزایی که به گاز اضافه می شود) سهل انگاری داشتند توسط دستگاه قضایی احضار شدند و پس از انجام تحقیقات اولیه و اذعان به سهل انگاری انجام شده، جهت تحقیقات بیشتر بازداشت شدند.
فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: دستگاه قضایی و شورای تأمین شهرستان تا حصول نتیجه تکمیلی پرونده را پیگیری و با افراد خاطی که موجب نگرانی اهالی شهرستان بالاخص والدین، دانش آموزان و معلمان شده بودند؛ برخورد قانونی و قاطع خواهند کرد.
گفتنی است؛ سه شنبه ۲۲ فروردین ماه، انتشار بوی گاز در شهر شاهین شهر منجر به بروز مشکلاتی برای برخی از مردم از جمله دانش آموزان شده بود. فرماندار این شهرستان با اعلام این خبر از مسمومیت ۱۶ نفر خبر داده و علت این اتفاق را سهل انگاری شرکت گاز استان و نشت مایع مرکاپتان اعلام کرده بود.
مرکاپتان، یک ترکیب شیمیایی بد بو است که مقداری از آن را به گاز طبیعی اضافه می‌کنند تا در صورت نشت گاز انسان متوجه خطر شود.

درباره‌ی آقای جویا