آخرین خبرهای ایران وجهان در رسانه صدای جویا

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، آخرین خبرهای ایران و جهان از دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس تا جان‌باختن ۴۳۰۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ در نتیجه جنگ‌های مسلحانه به شرح زیر است؛

+رهبر انقلاب، در دیدار نمایندگان مجلس: فتح خرمشهر کار بزرگ و کم‌نظیری بود/ نقشه‌ها و طرح‌های عملیات بیت‌المقدس باید در دانشگاه‌های جنگ تدریس بشود/ اگر شما نمایندگان مجلس فرصت نمایندگی پیدا می‌کنید به‌خاطر آن شهادت‌هاست. از اول تشکیل این مجلس بنابر اطلاع، اعتقاد داشتم که این مجلس انقلابی است؛ الان هم بعد از سه سال همین را تکرار می‌کنم. مجموعه نظام یک پیکر است  و ارکان آن اعضای این پیکرند/ اگر قوا و دستگاه‌ها مکمل هم نباشند، دیگر به کار نخواهند آمد/نگاه باید نگاه همکاری و هم‌افزایی باشد. قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد. قانون مناسب باید صریح، متقن، قابل اجرا، بدون تعارض و دارای ثبات باشد/مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است. گاهی اوقات یک سختگیری‌های غیر لازمی در مورد وزیر پیشنهادی دولت می‌شود که وزارتخانه تا مدت‌ها بی‌وزیر می‌ماند. این به کشور ضربه می‌زند/استیضاح یک وزیر در مدت کوتاه، افراط در بکارگیری ابزارهای نظارتی از سوی مجلس است. به قصد رأی‌آوری حرف نزنید و شعار ندهید/کارهای بزرگی در مقابلتان هست، به آنها بپردازید/ "برنامه هفتم"، مسئله "مهار تورم و رونق تولید" و "لوایح نیمه کاره"، در این سال آخر مجلس به یک نقطه‌ای برسد.

+معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب پرداخت وام ۴۰۰ میلیون تومانی نهضت مسکن ملی با سود ۲ درصد برای دهک‌های یک تا ۴ خبر داد.

+رییس بنیاد مسکن گفت: هزینه ساخت واحدهای یک طبقه نهضت ملی مسکن در بعضی روستاها متری ۶ میلیون تومان است و امسال به طور مرتب در هر ماه خانه‌هایی را تکمیل و افتتاح می‌کنیم.

+از مجموع ولادت‌های ثبت شده در یک ماهه نخست سال جاری در کشور به ترتیب استان‌های تهران با ۲۱ هزار و ۵۱۸ نفر، خراسان رضوی با ۱۶ هزار و ۷۷۷ نفر و سیستان و بلوچستان با ۱۴ هزار و ۴۲۶ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در یک ماهه نخست سال جاری در بین استانها را داشتند.استان‌های سمنان با ۱۰۵۷ نفر، ایلام با ۱۰۷۴ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵۸۱ تولد نیز به ترتیب در کل ولادت‌های یک ماهه نخست سال ۱۴۰۲ رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در یک ماهه نخست سال جاری در کشور ۷۱ هزار و ۲۹۹ فوتی به ثبت رسیده است که بر پایه مرگ و میرهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور، از مجموع فوت‌های ثبت شده طی این مدت، استان‌های تهران با ۱۱ هزار و ۳۵۳ فوت، خراسان رضوی با ۵ هزارو ۵۰۱ فوت و استان اصفهان با ۴ هزار و ۵۴۹ فوت به ترتیب بالاترین میزان فوت در کشور را داشتند. در همین مدت، سه استان ایلام با ۴۶۵ فوت، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۹۵ فوت و استان سمنان با ۶۳۱ فوت به ترتیب کمترین میزان فوتی در کشور را به ثبت رسانده آمد.

+معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از اجرای طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز در کشور خبرداد.

+بهرام عمویی رئیس شورای اسلامی شهر شاهین شهر؛ ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری شاهین شهر پرداخت شود/قوه قضائیه پروژه خیابان آیت الله طالقانی را تعیین تکلیف کند/دولت برای زیر ساخت های طرح نهضت ملی مسکن در شاهین شهر چاره اندیشی کند/شفافیت در دستور کار اعضا/از توزیع ناعادلانه پساب گله مند هستیم

+رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا: تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای چهار فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط  سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای سه فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام سن و در صورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

+مرتضوی استاندار اصفهان در گردهمایی فرمانداران استان با تأکید بر اعتماد و همراهی مردم، عنوان کرد: بازدیدهای میدانی و دیدارهای بدون واسطه با مردم در اولویت امور قرار بگیرد.

+مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۹۲ روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

+مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: حجم آب پشت سدهای ۱۴ گانه آذربایجان غربی ۱۱ درصد معادل ۱۵۸ میلیون مترمکعب کمتر از سال گذشته است.

+رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اجرای حکم اعدام قاتل شهید قاسمی شیری در زندان بندرعباس خبر داد.

+دادستان کرمانشاه با خط و نشان کشیدن برای بانک های متخلف، گفت: بانک‌های کرمانشاه در پرداخت تسهیلات پارتی بازی نکنند.

+دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی دانشگاه ملایر پس از ۱۲ سال راه اندازی شد.

+رئیس ورزش و جوانان شهرستان نمین از نصب دستگاه‌های پیست اسکی روی چمن فندقلو در روزهای آینده خبر داد و گفت: این کار بدلیل بارندگی و شرایط جوی تاکنون محقق نشده بود.

+نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت که واشنگتن به عنوان یک میانجی در حل مسئله فلسطین، بی طرفی و صداقت را از دست داده است.

+رئیس‌جمهوری در بازگشت از سفر اندونزی: طرف اندونزیایی اعلام آمادگی کرد ۱۲ بیمارستان مهم این کشور مجهز به تجهیزات ایرانی شود.

پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا در بانک مرکزی آغاز و ایران رئیس دوره‌ای این اتحادیه شد.

+روسای کل بانک مرکزی ایران و فدراسیون روسیه بر تقویت مبادلات تجاری و بکارگیری پول‌های ملی دو کشور در تجارت دوجانبه تاکید کردند.

+نامه رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری: تثبیت نرخِ تسعیر ارز (تبدیل ارزِ خارجی به ریال) برای شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی غیرقانونی است.

+رئیس سازمان وظیفه عمومی: سربازانی که ۳ فرزند دارند معاف می‌شوند.

+شاخص کل بورس با رشد ۱۵ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار واحد رسید.

+هیئت شعبه دیوان عالی کشور حکم اعدام محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی، (از عوامل اصلی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع)) را تایید کرد/دیوان عالی کشور از ردشدن درخواست اعادهٔ دادرسی دربارهٔ حکم قصاص محمد قبادلو خبر داد.

+یک تیم تروریستی مسلح در جنوب شرق کشور توسط نیروی زمینی سپاه منهدم شد.

+دادگاه متهمان پروندۀ رمزارزِ کینگ‌مانی با ۴۱۰۰ شاکی برگزار شد. متهمان بیش از ۱۰۷ میلیون یورو از شاکیان پرونده بُرده‌اند.

+پلیس فتا استان بوشهر یک شبکه اینترنتی مدلینگ مبتذل و ترویج دهنده بی حجابی را شناسایی و لیدر و اعضای این باند مجرمانه را دستگیر کرد.

+پس از اینکه دادستانی کل کشور اعلام کرد انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن تهران منع قانونی ندارد، اسامی ۹۳ ساختمان ناایمن منتشر شد.

+آتش سوزی آپارتمان پنج طبقه در شیراز سه فوتی و پنج مصدوم بر جا گذاشت.

+وزارت بهداشت: موارد جدید ابتلا به کرونا: ۷۱ نفر؛ کل بیماران شناسایی‌شده: ۷۶۱۱۴۴۴ نفر؛ بهبودیافتگان: ۷۳۶۵۲۱۸ نفر؛ جان‌باختگان جدید: ۴ و مجموع فوت‌شدگان: ۱۴۶۲۴۹ تن

+تیم فولاد مبارکه سپاهان قهرمان سی و پنجمین دوره لیگ برتر هندبال کشور شد.

+تیم ملی آلیش بانوان با کسب ۲ نشان طلا و ۲ نقره به‌عنوان قهرمانی آسیا در بخش آزاد هم دست یافت.

+نسل چهارم موشک بالستیک خرمشهر با نام خیبر صبح امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. این موشک که توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع تولید شده، با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و وزن سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرم، سرعتش در خارج از جو به ۱۶ ماخ می رسد.

جهان در روزی که گذشت؛

+دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: در صورتی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی جرأت کند فرماندهان این جنبش را هدف قرار دهد، گردان‌های قدس، سرزمین‌های اِشغالی را آماج حملات هوایی قرار می‌دهند.

+وزارت کشور فلسطین در غزه اعلام کرد دادگاه نظامی برای ۳ جاسوس رژیم صهیونیستی حکم اعدام و برای چند نفر دیگر نیز حکم حبس صادر کرد.

+نیروهای امنیتی ترکیه ۱۲ تروریستی داعشی از جمله سه سرکرده این گروهک را در سه استان این کشور دستگیر کردند.

+پس از ۵ سال قطع ارتباط به علت «مداخله کانادا در امور داخلی عربستان»، ریاض اعلام کرد که روابط خود را با اوتاوا ازسرگرفته است.

+اسپوتنیک: فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در حمله موشکی روسیه در اوایل مه از ناحیه سر دچار جراحت شده و دیگر قادر به ادامه فعالیت نیست.

+دبیرکل سازمان ملل: ۴۳۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ در نتیجه جنگ‌های مسلحانه در جهان جان باختند و بیش از ۱۱۷ میلیون نفر با گرسنگی شدید مواجه شدند.

+دادستان آلمان از یورش پلیس به ۱۵ ساختمان مسکونی با هدف تحقیقات درباره فعالیت یک گروه فعال محیط زیست به نام «آخرین نسل» خبر داد.

درباره‌ی آقای جویا