گزارش نماز جمعه رودبار جنوب جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

گزارش ستاد نماز جمعه رودبار، حجت‌‌الاسلام و‌المسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه تروریستی شاهچراغ عنوان کرد: عملیات تروریستی اخیر در شاهچراغ اگر چه نیمه‌تمام ماند و با هوشیاری عوامل امنیتی و فداکاری عوامل خدماتی و انتظامی داخل حرم به اهداف خطرناک در کشته‌سازی سنگین و فاجعه‌بار نرسید اما به همراه خود درس‌ها و عبرت‌های مهمی را دارد.

خطیب جمعه رودبار جنوب تاکید کرد: قهرمان اصلی این واقعه نیروهای امنیتی داخل حرم بودند که با چابکی تمام جلوی تداوم و گسترش این اتفاق را گرفتند و باید از این جوانمردان تشکر کرد.وی ادامه داد: تقدیر ویژه همه ما از آن نیروی مؤمن خدماتی و بسیجی است که بدون ترس و واهمه و با دست خالی و بدون توجه به این‌که چه خواهد شد؛ دل به دریای ایمان و ایثار زد و با حمله به تروریست مذکور، زمینه دستگیری وی را فراهم ساخت. این نوع صحنه‌ها را در کمتر جایی از جهان می‌توان یافت و این ایران اسلامی و انقلابی است که فرزندانی چنین مؤمن و مجاهد را در دل خود خواهد پروراند.

حجت‌‌الاسلام و‌المسلمین افشارمنش تصریح کرد: تردیدی نداریم که ریشه همه این اتفاقات در سرزمین‌های اشغالی و در لانه‌های شوم امنیتی رژیم غاصب است، دشمن باید بداند ما در هیچ شرایطی دشمن اصلی و رد پای او را گم نخواهیم کرد و پاسخ کوبنده و مناسب را در جای خود به آن‌ها خواهیم داد.

وی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه و بازخوانی فرمایشات حکیمانه معظم له در خصوص عملکرد سپاه در ابعاد نظامی، مردمی، خدماتی و سازندگی گفت: به تعبیر رهبری سپاه بزرگترین سازمان ضد تروریستی جهان است و این قدرت بازدارندگی و توانمندی سپاه بود که باعث کاهش و عدم تکرار جمله گزینه نظامی روی میز است شده است.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد، گفت: تاریخ اسلام و انقلاب شاهد عملکرد و فعالیت گسترده مساجد است، تنها پایگاه دینی عمومی که توانایی جلوگیری نفوذ فکری و فرهنگی و شبیخون‌ها و ولنگاری‌ها را دارد مسجد است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسجد، بیان کرد: مسجد باید پایگاه انسان‌سازی، عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی باشد.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اينکه باید مساجد ما به روز شوند، اظهار کرد: هیأت امنای کارآمد و فعال برای خود انتخاب کنند، امام جماعت به روز و اهل مطالعه داشته باشند و زمینه حضور جوانان را فراهم کند و به محله اطراف مسجد توجه ویژه‌ای داشته باشد و درارتباط با خانواده‌ها اهتمام بورزد.

نوشته گزارش نماز جمعه رودبار جنوب جمعه ۲۷ مرداد 1402 اولین بار در پایگاه خبری جازموریان. پدیدار شد.

درباره‌ی راشد