تعدیل نیروی انسانی سد سیمره مخالف شعار سال و گفتمان دولت سیزدهم است

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از ایلام، حجت الاسلام محسن دانیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بدره با تاکید بر رعایت تقوای الهی به سالروز حماسه ۹ دی ماه ۸۸ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و تشریح ابعاد این حماسه ملی پرداخت و اظهار کرد: نهم دی ماه با حضور یکپارچه مردم و حمایت از نظام و ولایت در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی، این روز تاریخی تبدیل به یوم الله شد که باید گرامی داشته شود.
وی ادامه داد: درفتنه ۸۸ دشمن به دنبال فریب جوانان و نوحوان و ضربه به بیت المال و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم بود،اما مردم باحضور حماسی خود بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی کردند.
خطیب نماز جمعه های بدره با تاکید بر پرهیز از اسراف در سرمایه های خدادادی از جمله آب برق گاز بر رعایت میزان الگوی مصرفی برای هر فرد، گفت: برخی‌ از شهروندان از افزایش بهای آب گلایه مند بودند که این گلایه مندی تا حدودی به حق است، مخصوصا برای اقشار ضعیف جامعه اما باید جلوی زیاده‌روی و اسراف برخی‌ها هم نیز گرفته شود.
وی بیان داشت: برای هر شهروند یک میزان مصرف تعریف شده است، کسانی که رعایت الگوی میزان مصرف را داشته باشند افزایش بها ندارند، همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هم رایگان است، اما مشاهده می کنیم برخی‌ها هم اسراف می‌کنند و هم در پرداخت قبوض کم‌ کاری می کنند.
وی ادامه داد: طوری که اطلاع دادن دو ماه هست که کارکنان اداره‌ آب و فاضلاب شهرستان بدره به خاطر بدهکاری و عدم پرداخت قبض آب شهروندان حقوق دریافت نکرده‌اند.
حجت الاسلام دانیاری خاطرنشان ساخت: اخراج نیرو در این شرایط بد اقتصادی و عدم منبع درآمدزایی در شهرستان بدره مخالف شعار سال ۱۴۰۲ و گفتمان دولت و رهبری است.
امام جمعه شهرستان بدره تصریح کرد: سد سیمره، متعلق به این منطقه است، مردم بومی منطقه باید در منافع آن سهیم باشند.
وی یادآور شد: ️خبر نگران کننده این روزها این است که سد سیمره با تعدیل نیرو مواجه شده است و تعدیل نیرو با شرایط اقتصادی فعلی و عدم منبع درآمدزایی در این منطقه به صلاح نیست.
امام جمعه بدره گفت: کسی که بیش از یک دهه عمر مفیدش را در حقیقت جوانی اش را در این منبع انرژی صرف کرده صحیح نیست الان اخراج شود.
وی با بیان اینکه مسؤلان سد سیمره عنوان می کنند ما دستور تعدیل نیرو را از تهران دریافت کردیم و کار از دست شهرستان و استان ایلام خارج شده است، متذکر شد: ️به مسئولان استانی و کشوری بخصوص در وزارتخانه نیرو عرض می کنم، اخراج نیروهای انسانی در این شرایط، مخالف شعار سال رهبر معظم انقلاب و همچنین مخالف صددرصد با گفتمان دولت است.
وی یادآور شد: دولت سیزدهم که مدعی است بیش از ۵ هزاز کارخانه تعطیل یا نیمه تعطیل را در کشور دوباره احیا کرده است، حال در شهرستان بدره که شهرک صنعتی ولیعصر آن همچنان خاک می‌خورد، زمین‌های منطقه هم که دیم هستند، منبع درآمد دیگری هم که ندارد،این جوانان اگر اخراج شوند همانند صدها جوان دیگر که برای کسب درآمد آواره شهرهای دیگر یا خارج از کشور شده‌اند، که هم جوانی شان و نیز چه بسا دینشان از دست رفته است به هیچ عنوان با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم خوانی ندارد و امیدواریم دولت حجت الاسلام رئیسی، نماینده مردم بدره در مجلس و استاندار ایلام در این رابطه مهم تصمیم خردمندانه ای بگیرند.

درباره‌ی آقای جویا