در سال ۱۴۰۳ جشن اتصال اصفهان به منابع آبی پایدار را خواهیم گرفت/پروژه ماندگان ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین اصفهان را تامین می کند

در سال ۱۴۰۳ جشن اتصال اصفهان به منابع آبی پایدار را خواهیم گرفت/پروژه ماندگان ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین اصفهان را تامین می کند

 

  مدیر پروژه انتقال آب اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۳ جشن اتصال اصفهان به منابع آبی پایدار را خواهیم گرفت و پروژه ماندگان که قرار هست ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین اصفهان را تامین کند را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سید فرهاد قادریان در جمع کارکنان شرکت تامین آب اصفهان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و همچنین فرا رسیدن بهار طبیعت، اظهار کرد: مهم ترین و اصلی ترین هدف شرکت تامین آب صفه اصفهان تامین آب پایدار در حوزه درون و برون سرزمینی برای استان اصفهان است. 

 

وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک ۳ هزار نیروی انسانی به صورت مستقیم در پروژه های آب رسانی به استان اصفهان فعالیت دارند، افزود: 

با اجرای انتقال آب دریای عمان برداشت آب از زاینده‌رود توسط صنایع قطع خواهد شد هر چند طول مسیر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان ۹۸۰ کیلومتر است. 

 

مدیر پروژه انتقال آب به اصفهان تصریح کرد: برای افتتاح فاز اول انتقال آب از دریای عمان به اصفهان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۵۲۰ کیلومتر لوله گذاری ۲ هزار اینچی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان فرودین ماه ۱۴۰۳ فاز اول انتقال آب دریای عمان به اصفهان به اتمام خواهد رسید، افزود: هم اکنون مشغول فعالیت در اجرای فاز دوم ابر پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان هستیم. 

 

قادریان با بیان اینکه برای افتتاح فاز اول انتقال آب دریای عمان به اصفهان تاکنون نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، خاطرنشان ساخت: برای انتقال نزدیک به ۷۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان در طول مسیر حدودا ۳۰ کیلومتر آزمایش های هیدرولیک استاتیک تحت فشار داشته ایم. 

 

وی تاکید کرد: پیش می کنیم با توجه به حمایت ها و تلاش های شبانه روزی دولت سیزدهم و شخص حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین مجموعه مدیریت و نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی جهت تامین مالی این پروژه در سال ۱۴۰۳ جشن آب اصفهان به منابع پایدار هم در حوزه صنعتی و هم تامین آب شرب و شیرین را بگیریم‌. 

 

وی با بیان اینکه هم اکنون اصفهان در حوزه مصارف خانگی نزدیک به ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد که تاکنون ۲۰۰ میلیون مترمکعب آن تامین شده است‌، بیان داشت: برای جبران این کسری امسال استارت پروژه ماندگان که قرار هست ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین استان اصفهان را تامین نمایید با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان در جنوب استان اصفهان و از شهرستان سمیرم زدیم که در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰۳ آن را به پایان برسانیم.

درباره‌ی آقای جویا