کد خبر: 23تاریخ انتشار : 12:11:18 - چهارشنبه 30 آگوست 2017

جزئیات فروش ویژه پراید | ثبت نام اینترنتی برای خرید آخرین پرایدهای ایرانی!

شرکت سایپا در اقدامی بی‌سابقه با قرار دادن طرح ویژه‌ای برای فروش پراید اعلام کرد که قصد دارد با اجرای طرح مذکور به نوعی از این خودروی پرتیراژ خداحافظی کند. درحالی مدیران شرکت سایپا این طرح را از امروز آغاز کرده‌اند که زمان دقیق خروج پراید از چرخه تولید تاکنون اعلام نشده است. باوجود این […]

جزئیات فروش ویژه پراید | ثبت نام اینترنتی برای خرید آخرین پرایدهای ایرانی!

شرکت سایپا در اقدامی بی‌سابقه با قرار دادن طرح ویژه‌ای برای فروش پراید اعلام کرد که قصد دارد با اجرای طرح مذکور به نوعی از این خودروی پرتیراژ خداحافظی کند.

درحالی مدیران شرکت سایپا این طرح را از امروز آغاز کرده‌اند که زمان دقیق خروج پراید از چرخه تولید تاکنون اعلام نشده است. باوجود این بنا به گفته سازمان ملی استاندارد، خودروسازان از اواخر سال ۹۷ اجازه تولید محصولاتی که مطابق با استانداردهای ۸۲گانه نباشد را نخواهند داشت. همین موضوع موجب شده که سایپا بعد از مقاومت‌های بسیار برای حفظ پراید در خطوط تولید با طرح خروج این خودرو موافقت کند. موضوعی که معاون فروش سایپا روز گذشته در جمع خبرنگاران از آن تحت عنوان خداحافظی خوب با پراید یاد کرد. هر چند که رضا تقی‌زاده در بخشی از صحبت‌هایش از ضرر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیاردتومانی تولید پراید در سال گذشته خبر داد و این موضوع را یکی از دلایل مصمم شدن برای خروج این خودرو عنوان کرد اما آن‌گونه که به‌نظر می‌رسد خروج پراید برای سایپا بسیار ناخوشایند است.

با وجود این در این نشست رضا تقی‌زاده با اشاره به طرح پیش فروش مشتریان خاص پراید گفت: در این طرح خودروی پراید با ارائه کدملی فقط به مشتریان واقعی فروخته می‌شود. رضا تقی‌زاده در تشریح این طرح افزود: با اعلام خارج شدن پراید از خط تولید در هفته‌های گذشته، با موجی از تقاضا برای خرید این خودرو به‌ویژه از سوی نمایندگی‌های فروش و نمایشگاهداران مواجه شدیم؛ بنابراین تصمیم گرفتیم که در طرح ویژه‌ای بحث فروش این خودرو را دنبال کنیم.

وی با اشاره به تجربه خارج شدن پیکان از خط تولید در سال‌های گذشته که در نهایت منجر به افزایش بیش از ۲ برابری قیمت آن در واپسین روزهای تولید شد، تصریح کرد: این طرح به منظور مقابله با ایجاد چنین شرایط قیمتی درباره پراید طراحی شد. وی افزود: در این طرح به هر فرد حقیقی مطابق با کد ملی اش و همچنین بررسی سوابق مشتریان، یک خودرو اختصاص خواهد یافت.

معاون فروش شرکت خودروسازی سایپا گفت: در این طرح برای نمایندگی‌های فروش سایپا هیچ سهمی در نظر گرفته نشده است و فرزندان بالای ۱۸ سال خانواده‌ها در صورتی که جویای کار باشند، با استعلام از طریق وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی می‌توانند به ثبت‌نام بپردازند؛ در این زمینه در چند مرحله از جمله ثبت‌نام و صدور دعوتنامه از مشتریان تقاضای ارائه مدارک خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش سایپا ادامه داد: سقف فروش پراید در این طرح بسته به نیاز مشتریان است، فروش به شیوه اینترنتی انجام خواهد شد و پس از اجرای این طرح همه خودروهای خانواده پراید از جمله وانت پراید از خط تولید خارج خواهند شد؛ در این طرح در تلاشیم نسبت به تامین خودروی همه ثبت‌نام‌کنندگان تا پایان سال اقدام کنیم. تقی‌زاده یادآوری کرد: نزدیک‌ترین جایگزین فعلی پراید می‌تواند گروه تیبا یا گروه ایکس ۲۰۰ باشد که مصرف‌کننده باید تا ۲۵ درصد نسبت به پراید هزینه بیشتری بابت خرید آن متقبل شود؛ در این زمینه خواستار آن هستیم تا سیستم بانکی به یاری مشتریان بشتابد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون تولید هر دستگاه پراید با زیان حدود ۳ تا ۴ میلیون تومانی همراه است. این مقام مسوول تاکید کرد: شرکت سایپا متعهد می‌شود که پس از خارج ساختن این خودرو از خطوط تولید، تا ۱۰ سال به تامین قطعات آن بپردازد. باوجود این تقی‌زاده درباره زمان خروج پراید از خطوط تولید سایپا صحبتی به میان نیاورد. معاون فروش سایپا در پاسخ به پرسشی از مذاکره با بانک مرکزی برای افزایش سطح خط اعتباری به ازای حرکت در خط نرخ سود مصوب بانک مرکزی خبر داد و گفت: طبق توافق با بانک مرکزی یکی از بندهای توافق شده افزایش خط اعتباری بوده که واحد مالی و اقتصادی سایپا به دنبال آن است و موضوع در حال پیگیری است. وی افزود: قطعا اگر این خط اعتباری تامین شود در قسمت تولید، تامین قطعات، رفع مشکلات نقدینگی و زنجیره تولید استفاده خواهد شد.