توسل دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به جنگ نرم/ترویج تعلیم‌وتربیت اسلامی یک ضرورت است

به گزارش خبرنگار صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با تأکید و سفارش بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از خلاء های بشر امروز این هست که راجع برخی از موضوعات و تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فرصت فکر کردن را ندارند.

وی افزود: به‌طورکلی دنیا زمینه‌ای برای تقرب به خداوند است که می‌توان با وسایل موجود در آن، به هدف خود رسید. نزدیک شدن به خداوند در یک شب امری غیر ممکن است و نیازمند زمان و انجام برخی اعمال می باشد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: با مراجعه به کلمات اهل‌بیت (ع) و جستجوی واژه‌هایی مانند «تقرب»، «اقرب»، «المتقربون» و«توسل» می‌توان به هفت راه برای سیر و سلوک الی الله یا همان تقرب به پروردگار رسید که عبارت‌اند از؛ معرفت، انجام واجبات، خدمت به مردم، دوری از گناه، محبت به اهل‌بیت (ع) و برائت از دشمنان، کسب فضائل اخلاقی و ترک رذائل اخلاقی  و انجام مستحبات است.

وی به ترویج عرفان‌های کاذب، اندیشه‌های شیطانی و اومانیسم سکولار توسط سردمداران غرب اشاره کرد و گفت: غربی برای آنکه به منافع خود دست پیدا کنند از هر نوع حربه‌ای استفاده می‌کنند تا به اهداف پلید دست پیدا کنند. به این اقدام می‌گویند آنارشیسم یا همان هرج و مرج معرفتی نیز می‌گویند.

خطیب نماز جمعه‌های شاهین‌شهر بیان داشت: اما نگاه اسلام متفاوت است نسبت به غرب همان بیت حافظ هست که می‌فرمایید: «من ملک بودم و فردوس برین جایم بود / آدم آورد در این دیر خراب‌آبادم» حافظ در این بیت اشاره دارد که من ملک بودم و فردوس برین جایم بود انسان از جایگاهی برخوردار است که به‌مراتب جایگاه ملائک بالاتر می‌رود همان‌طور که مولانا می‌گوید نصب آدمی جایی که به‌جز خدا نبیند؛ لذا فقر معرفتی، بشر امروزی را به‌شدت رنج می‌دهد.

با اشاره به مناسبت‌های تقویمی پیشرو گفت: امروز ۲۹ مهرماه ۱۴۰۱ به نام روز صادرات نام‌گذاری شده است که الحمدلله دولت آیت‌الله رئیسی در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است و باید به سمت صادرات محصولات غیرنفتی حرکت کنیم، روز یکشنبه یکم آبان‌ماه صلح حضرت امام حسن مجتبی (ع) با معاویه در سال ۴۱ هجری قمری، شهادت مظلومانه آیت‌الله حاج سید مصطفی خمینی در سال ۱۳۵۶، روز آمار و برنامه‌ریزی را داریم، چهارشنبه ۴ آبان‌ماه مصادف هست با اعتراض و افشاگری حضرت امام (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون را داریم.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه ۳۰ مهر سالروز قطع ارتباط ایران و انگلیس نیز هست، تصریح کرد: هر کشوری که خواست به سمت استقلال و آزادی حرکت دسیسه‌های این روباه پیر این انگلیس در تلاش بودند که این اتفاق نی افتاد تا به راحتی بتواند همان خوی استعماری و سلطه‌گری خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه امروزه با توجه به وسعت دنیای ارتباطات و فن آوری های اطلاعاتی و گسترش رسانه‌های اینترنتی و مجازی، تهاجم کشورهای استکباری از حالت جنگ نظامی و سخت (Hard war ) خارج و به جنگ نرم(soft war ) تغییر ماهیت داده است، خاطرنشان ساخت:  جنگ نرم خطرناک‌تر از جنگ سخت است. امروز بسیاری از خانواده‌های درگیر این جنگ شده‌اند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه ملت ایران از دولت انتظار تعلیم‌وتربیت اسلامی دارند، گفت: از آنجایی که دشمن بر اساس تجربه دریافته است که تغییر نظام و افکار عمومی، دیگر به هیچ عنوان با روش‌هایی از قبیل جنگ نظامی و زور تحقق نمی‌یابد؛ به طراحی جنگ نرم و اشاعهٔ تفکر لیبرال دموکراسی پرداخته است.

وی ادامه داد: جنگ نرم آسیب محور است. آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و میدان مانور جنگ نرم است. دشمنان در جنگ نرم با شناسایی نقاط آسیب جامعه مورد نظر در حوزه‌های ذکرشده، فعالیت‌های خود را سامان داده و با خلق آسیب‌های جدید، بر دامنه تحرکات خود می‌افزایند.

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: جنگ نرم تردید آفرین است. ایجاد تردید و بدبینی نسبت به بسیاری از مسائل یک اصل و قاعده است حرکت در این جنگ با خلق تردید و ایجاد ناامیدی و یاس شروع می‌شود و برای توفیق با نوپردازی به‌صورت ظریف و آرام در باورها و اعتقادات اساسی تردید ایجاد می‌شود و به‌مرور بر دامنه این تردیدها افزوده شده تا در نهایت به ایجاد تغییرات اساسی در ارزش‌ها و باروها دست یابند.

وی به برخی راه‌های مقابله با جنگ نرم از جمله؛

۱. گسترش دامنه و  شمول فعالیت‏های فرهنگی.

۲. افزایش محصولات فرهنگی تأثیرگذار  و فاخر بر جامعه و جوانان مانند آثار همچون شهید آوینی.

۳. ایجاد راه‏های مشروع برای ارضاء نیازهای مردم.

۴. استفاده از دیپلماسی عمومی.

۵. استفاده از راهبردهای ویژه در مورد اقوام و اقلیت‏‌ها: اقلیت‏های جامعه اغلب به سبب داشتن احساس نابرابری، مستعد مخالفت‏ورزی علیه نظام حاکم هستند و دشمنان فرامنطقه‌ای یکی از میدان‌های فعالیت خود را در کشورهایی که دارای تنوع قومیت‌هاست، قرار می‌دهند. اما زمانی که نظام مستقر با انجام راهبردهای مناسب در مناطق محروم و دور از مرکز و اختصاص بودجه‌های لازم در قالب طرح‌های توسعه همه‌جانبه خصوصاً طرح‌های اشتغال‌زا و به‌کارگیری مدیریت‌های توانمند در این مناطق و با روحیه جهادی و بسیجی مشغول خدمت به مردم شدند، می‌توانند آن احساس را کم کنند یا از میان بردارند.

۶. عملیات روانی متقابل: در مقابله با جنگ نرم نبایستی منفعلانه عمل کرد.

عاملان تهدید نرم از انواع تبلیغات، فنون مجاب سازی روش‌های نفوذ اجتماعی و عملیات روانی به منزله روش‌های تغییر نگرش‌ها، باور‌ها و ارزش‌های جامعه هدف استفاده می‌کنند. انجام تبلیغات هوشمندانه، سریع با قدرت منطق و اندیشه و احاطه ذهنی بر مخاطبان جنگ نرم می‌تواند یکی از روش‏های مقابله باشد.
۷. آگاهی‌بخشی عمومی یا همان بصیرت‌افزایی و تبیین درست موضوعات مختلف است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رهایی از نظام سلطه عنوان کرد و گفت: افشاگری امام (ره) جلوی اجرایی‌شدن قرارداد ننگین کاپیتولاسیون را گرفت و همین امر موجب تعبید وی شد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در هر کشوری که آمریکای جنایت‌کار پایگاه نظامی دارد همان کشور به قرارداد ننگینی همچون کاپیتولاسیون دچار و گرفتار شده است.

کد خبر؛۲۵۰۵۴

درباره‌ی آقای جویا