راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل برای دانش‌آموزان شاهین‌شهری

حجت‌الاسلام قاسم باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار علمی پایگاه خبری صدای جویا با فرا رسیدن اعیاد میمون و خجسته میلاد امام هادی (ع) و عید سعید غدیر خم اظهار کرد: همه دنیا معترف‌اند همه توسعه و پیشرفت خود را مدیون آموزش‌وپرورش هستند و همه ما به‌خوبی می‌دانیم سیستم آموزش‌وپرورش کشور سیستم چندان مطلوبی نیست و در حوزه‌های مختلفی از جمله؛ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارای پاره‌ای از مسائل و مشکلات خاص خود است.

 

 

وی افزود: هر چه بخش‌های خصوصی و نهادهای فرهنگی بتوانند در این راستا به آموزش‌وپرورش کمک کنند بدون شک سریع‌تر به نتیجه خواهیم رسید و به آن آموزش و پرورشی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است دست پیدا خواهیم کرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: ظرفیت‌های قانونی خوبی در آیین‌نامه آموزش‌وپرورش وجود دارد که تاکنون در بسیاری از اقصی‌نقاط کشور اجرا نشده است و یکی از این ظرفیت‌ها ایجاد مدارس قرآنی است.

وی با بیان اینکه بنا داریم بر اساس همین ظرفیت‌های قانونی مرکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل برای دانش‌آموزان شاهین‌شهری را راه‌اندازی نماییم، تصریح کرد: ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قانونی اجرا نشده در آموزش‌وپرورش هستیم.

حجت‌الاسلام باقریان با بیان اینکه برای راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم همراه با تحصیل تجارب بسیار خوبی از شهرهایی همچون زرین‌شهر و سایر نقاط کشور به شاهین‌شهر آورده‌ایم. ادامه داد: بسترها و ظرفیت‌های خوبی در شاهین‌شهر هم به لحاظ نیروی انسانی غنی و هم به لحاظ تشنگی اولیا وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس اطلاعیه‌ای که دادیم تاکنون نزدیک به ۷۰ خانواده اعلام آمادگی کرده‌اند که دانش‌آموز خود را در این مرکز اسم‌نویسی کنند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه این مرکز از اول مهرماه امسال استارت فعالیت خود را در شاهین‌شهر خواهد زد، بیان داشت: ساعت حضور دانش‌آموزان در این مرکز مانند سایر مدارس است فقط با اولیاء تفاهم خواهیم کرد که فوق‌برنامه‌های قرآنی برای دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه  این مسئله کاملاً یک کار جهادی مردمی است، یادآور شد: فعلاً برای شروع کار پایه‌های چهارم، هفتم، هشتم و نهم را ثبت‌نام کرده‌ایم و در ادامه ثبت‌نام سایر پایه‌ها را خواهیم داشت و برای ما حفظ، یادگیری مفاهیم و صوت و قرائت قرآن توسط دانش‌آموزان بسیار مهم است و به همین خاطر دوره تربیت مربی نیز خواهیم داشت.

درباره‌ی آقای جویا