حدنگاری اراضی زراعی ۳ شهر مازندران …

مکان نیوز - احمد خالقی مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران بر پیگیری حدنگاری اراضی زراعی استان و توسعه آن به سه شهر ساری، قائمشهر و جویبار خبر داد و گفت: در اسناد کاداستری، موقعیت دقیق ملک مشخص شده و تعارض و تداخلی در صدور اسناد اتفاق نخواهد افتاد.

او سازمان را با توجه به سیاست‌های حاکمیتی، موظف به تعیین تکلیف و صدور اسناد برای متر به متر اراضی، املاک، انفال و... اعلام کرده و مزایای سند حدنگار کاداستری را ثبت دقیق مشخصات رقومی و حقوقی در متن سند ذکر کرد و افزود: در اسناد کاداستری، موقعیت دقیق ملک مشخص شده و تعارض و تداخلی در صدور اسناد اتفاق نخواهد افتاد.

خالقی با اشاره به موفقیت سازمان ثبت اسناد در صدور اسناد ملی و دولتی در سال گذشته، هدف گذاری سازمان در سال جاری را صدور اسناد حدنگار اراضی زراعی در سراسر کشور اعلام کرد و قرارداد تنظیم شده با شرکت‌های متخصص در تثبیت و تهیه نقشه حدنگاری با استفاده از پهباد‌ها برای ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های بهشهر، نکا، بابل، آمل و فریدونکنار را در اجرای همین سیاست سازمانی ارزیابی کرد.

خالقی گفت: با توجه به تهیه و تثبیت نقشه ها، ما این آمادگی راداریم که به محض مراجعه مردم، نسبت به صدور سند ۶ دانگ به نام آن‌ها اقدام کنیم و صدور اسناد اراضی زراعی محدود به همین چند شهر نبوده و کشاورزان سراسر استان می‌توانند با استفاده از ظرفیت هیات‌های موضوع قانون تعیین تکلیف نسبت به دریافت سند اقدام کنند.

او صدور اسناد حدنگار اراضی کشاورزی را برخلاف اسناد ملی و دولتی، تقاضا محور و نیازمند درخواست مالکین دانسته و افزود: هیچ کس از دریافت سند ضرر نکرده و برخلاف تبلیغات منفی مطروحه در اجتماع، دریافت اسناد حدنگار اراضی کشاورزی را دارای منافع متعدد برای صاحبان این اراضی دانست.

درباره‌ی