بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی و ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شده است

مکان نیوز - معاون امور املاک و کاداستر کشور گفت: بیش از ۹۹ درصد از اراضی ملی و ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شده و تلاش می‌شود در بخش کشاورزی این رقم به ۷۰ درصد برسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پیشین و جدید اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با حضور معاون سازمان ثبت کشور در امور املاک و کاداستر، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و شورای قضایی استان و نیز جمعی از کارکنان اداره ثبت استان برگزار شد.

صفدر کشاورز معاون سازمان ثبت در امور املاک و کاداستر کشور در این مراسم سیاست‌های سازمان ثبت را هم سو با قوه قضائیه در اجرای سند تحول قضایی و تیز صدور اسناد و ارائه خدمات به مردم دانست و اظهار داشت: در سازمان  افراد برای انجام امور خود با فرایند الکترونیک مواجه هستند و انجام کار از مرحله ثبت یک شرکت تا انحلال آن به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی افزود اخیرا بازپروری سامانه ثبت شرکت‌ها با نگاه ساده سازی و هوشمند سازی در دستور کار قرار گرفته است تا جایی که انجام کار نیاز به هیچ کاربری نداشته باشد. 

افتتاح نرم‌افزار جامع ثبتی در 22 بهمن 

کشاورز افزود: ارتقا و باز طراحی سامانه ثبتی از مهرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و به موازات آن پلتفرم‌ جامع ثبتی که نیازمندی‌های مردم را از طریق آن انجام می‌دهد، پیش برد و در 22 بهمن امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون املااک و کاداستر کشور با اشاره به طرحی که در جهت تسریع در فرایند تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد به مجلس ارائه شده بود عنوان کرد: خوشبختانه طرح پس از اصلاحات لازم در مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به سرانجام رسید.

وی افزود: این طرح اهداف مختلفی از جمله جلوگیری از انجام نقل و انتقالات عادی، ساماندهی مشاورین املاک، تثبیت در صدور اسناد مالکیت و رفع موانع و در نهایت تسریع و تسهیل تنظیم اسناد را دنبال می‌کند.

کشاورز با بیان اینکه از مجموع 136 میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از 134 میلیون هکتار حد نگاری شده است خاطر نشان کرد: در این حوزه بیش از 99 درصد کاداستر انجام شده و در حوزه اراضی کشاورزی در کشور 40 درصد به سرانجام رسیده است و تلاش داریم تا پایان سال این رقم را به 70 درصد برسانیم. 

ادامه مطلب

درباره‌ی