آغاز نقشه برداری برای ثبت ۳۵۲ هکتار اراضی شهرستان کاشان در سامانه شمیم

مکان نیوز - رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از شروع عملیات نقشه‌برداری ۳۵۲.۶ هکتار اراضی ملی شهرهای کاشان و نیاسر جهت تثبیت در سامانه شمیم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: مطابق با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اقدامات بعمل آمده در این اداره، عملیات نقشه برداری اراضی شهرهای کاشان و نیاسر در مجموع به میزان ۳۵۲.۶ هکتار آغاز شد. 

وی افزود: در بخش ۶ نیاسر این اراضی شامل پلاک ۶۸، ۶۹، ۷۰ و ۷۱ فرعی از ۲۸۵ اصلی به ترتیب به مساحت‌های ۱.۴ هکتار، ۹.۶ هکتار، ۱۰۴ هکتار و ۰.۶ هکتار بوده است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ادامه داد: در بخش ۲ کاشان نیز پلاک ۱۵۵۱ فرعی از ۳۳ اصلی به مساحت ۱۶۰ هکتار و پلاک ۶ فرعی از ۶۷ اصلی به مساحت ۷۷ هکتار عملیات نقشه‌برداری شمیم برای آن‌ها شروع شده است. 

وی بیان کرد: طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند. 

   آراسته گفت: این اقدام گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد.   

وی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از هر گونه تعارض به اراضی ملی و دولتی سند تک برگی زمینی به مساحت ۴ هزار و ۷۳۱ متر مربع در بخش هفت قمصر اخذ شد. 

درباره‌ی