افتتاح طرح زیست‌محیطی پترو پالایش شاهین‌شهر با حضور رئیس‌جمهور

سید محمدرضا کاظمی طباء در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صدای جویا در اصفهان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته روز جمعه ۷ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان طرح زیست‌محیطی تصفیه گازوئیل پترو پالایش شاهین‌شهر (اصفهان) افتتاح رسمی می‌شود.

وی افزود: واحد زیست‌محیطی تصفیه گازوئیل در جهت ارتقای کیفی محصولات با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز  افتتاح رسمی می‌شود.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: این واحد عظیم صنعتی در زمینی به مساحت ۲۱۰ هکتار و با هدف کاهش میزان گوگرد از ۱۰ هزار به ۱۰ PPM احداث شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ظرفیت این واحد به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است و با جداسازی روزانه ۳۶۰ تن گوگرد از گازوئیل در پاک‌سازی هوای شهرهای اطراف پالایشگاه بخصوص شهرستان شاهین‌شهر و میمه کمک شایانی می‌کند.

 کاظمی طباء خاطرنشان ساخت: در این پروژه حدود ۱۴ هزار تن نصب تجهیزات، ۱۲۰۰ کیلومتر کابل‌کشی، ۹۵۰ هزار اینچ قطر لوله‌کشی و بیش از ۸۳ هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

 وی با پرداختن به دستاوردهای مهم  این طرح گفت: ۱.۵ همت صرفه‌جویی در بخش پروژه،   ۱۸ همت ارزآوری از محل عدم النفع به‌ازای ۱،۲۵۰،۰۰۰ دلار در روز،  اضافه شدن ۳۰۰ تن گوگرد به محصولات پالایشگاه، اشتغال‌زایی ۴۲ میلیون نفر ساعت بدون حادثه معادل ۱۲۰۰ نفر در روز و در راستای زنجیره ارزش، هلدینگ پترو پالایش شاهین‌شهر (اصفهان) با اجرای طرح پارک گوگردی تهدید محصول گوگرد را با سرمایه‌گذاری مولد به فرصت تبدیل نموده است.

درباره‌ی آقای جویا