چرا جی پی اس هواپیماهای عازم سرزمین‌های اشغالی دچار اختلال می‌شوند؟

مکان نیوز - محافل امنیتی و سایبری رژیم صهیونیستی همچنان در رابطه با مشخص کردن عامل اصلی توقف سامانه ناوبری (GPS) هواپیماهای عازم (فلسطین اشغالی) دچار سردرگمی هستند.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم روزنامه یسرائیل هیوم در شماره روز چهارشنبه خود خبر داد، در برهه اخیر شاهد تعداد بیشتری از هواپیماها مجبور می‌شوند تا بعد از عبور از فراز جنوب کرانه باختری شده و با یک دور طولانی تر در فرودگاه تل‌آویو به زمین بنشینند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، علت اصلی این مسئله بسیار نگران کننده و خطرناک است زیر مدتی است که اسرائیل با یک تهاجم بسیار شدید مواجه است که باعث می‌شود هواپیماها از بکارگیری سیستم ناوبری جهانی جی پی است، در این محدوده جغرافیایی عاجز شوند.

یسرائیل هیوم در این رابطه افزود، طی چند ماه اخیر اختلالات شدیدی در سیستم ناوبری و موقعیت یابی جهانی در اسرائیل به وجود آمده اما هیچ کس منبع آن را مشخص نکرده است و ظاهرا این اقدامات از خارج از مرزها سامان داده می‌شوند و همین امر به شدت عملکرد هواپیماها را در فرود با استفاده از این سیستم دچار مشکل کرده است.

همین امر باعث شده است تا اکثر هواپیماهایی که به دنبال فرود در فرودگاه بن گوریون هستند به جای سیستم جی پی اس، مجبور شوند از سیستم ناوبری زمینی‌ ای ال اس استفاده کرده و به همین دلیل از فرار شهرک‌های واقع در جنوب کرانه باختری آن هم با ارتفاعی کم عبور کنند.

یسرائیل هیوم در پایان این گزارش خود خبر داد، مسئولین اسرائیلی در اعترافی نادر تاکید کردند حملات صورت گرفته بزرگتر از توانمندی آنها بوده و به همین دلیل شاهد این مشکلات و این ناهماهنگی‌ها شده ایم و علاوه بر مشکلاتی که برای فرودگاه به وجود آورده، دردسرهای زیادی نیز برای شهرک نشینان به علت عبور مستمر و با ارتفاع کم هواپیماها از فراز آنها به وجود آورده است و این مشکل در دوره اعیاد یهودی بیشتر هم شده است.

درباره‌ی