امروز GIS به یک ضرورت تبدیل شده است

وی با بیان اینکه محور مهم و اول هوشمندسازی است، افزود: افزایش قابلیت اطمینان، افزایش بهره‌وری و ارتباط دوسویه و مستمر با مشتریان نیز از دیگر محور‌ها هستند که هر چهار محور همبستگی دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: حرکت در این محور‌ها ما را در رسیدن به مأموریت اصلی شرکت کمک می‌کند و می‌توانیم هدف خود را منصه ظهور برسانیم و تأمین برق پایدار را برای مشترکین خود تضمین کنیم.

وی با بیان اینکه امروز GIS به یک ضرورت تبدیل شده است، گفت: هوشمندسازی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه بدون GIS امکان‌پذیر نیست و افزایش بهره‌وری و ارتباط با مشتریان با این ابزار زیرساختی میسر می‌شود.

سهرابی بیدار با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در حوزه GIS جزء شرکت‌های پیشگام است، افزود: این امر در پیک‌سایی امسال کمک خوبی برای ما بود که بتوانیم پیک تابستان امسال را مدیریت کنیم.

وی با تأکید بر کاربردی‌سازی و بروزرسانی اطلاعات GIS به عنوان دو مسئله مهم تصریح کرد: امید است با توجه به حوزه GIS و کاربردی‌سازی و بهره‌برداری از این ابزار زیرساختی به کار‌ها قوت و سرعت بخشیده و موجب افزایش رضایت مردم باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام اطلاعات خطوط فشار متوسط و ضعیف در استان برداشت و وارد نرم افزار شده است.

* GIS به عنوان بانک اطلاعاتی مرجع و مکانی است

مسئول GIS شرکت توانیر نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت کمیته GIS با ۶ زیرکمیته در کشور اظهار کرد: GIS به عنوان بانک اطلاعاتی مرجع و مکانی است، سیستمی که قرار است مرکز اطلاعات شبکه قرار گیرد.

سیدمحسن بنی فاطمه با اشاره به ضرورت تعریف استاندارد‌ها و توسعه متوازن GIS، افزود: باید همه ابعاد این سیستم از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مد نظر قرار گیرد که در این راستا در بحث دستورالعمل‌ها سعی شده یکسان‌سازی داشته باشیم و برابر با استاندارد‌ها پیش برویم.

وی با بیان اینکه داده سرمایه اصلی هر سیستمی است، گفت: بروزرسانی اطلاعات نیز باید در خلال فرایند‌ها صورت گیرد.

مسئول GIS شرکت توانیر شرکت توانیر با بیان اینکه مأموریت GIS، حفظ و بروزرسانی داده‌های مکانی است، تصریح کرد: تاکنون اطلاعات خطوط ۲۰ کیلوولت و پست‌ها به طور کامل برداشت شده و امید است تا پایان سال اطلاعات فشار ضعیف نیز تکمیل شود.

درباره‌ی mehrafi