اطلس پویای جمعیت کشور تا پایان امسال آماده می شود

وی همچنین برگزاری نمایشگاه ملی جمعیت را به عنوان یکی دیگر از کارهای ویژه و شاخص بنیاد ۱۵ خرداد ذکر کرد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری نهایی شده و به شکل نوآورانه‌ای برای بازدید عموم مردم و همچنین مسئولان راه‌اندازی خواهد شد.

علیان‌زادگان ادامه داد: بهره‌بردار و پیمانکار این طرح انتخاب شده و در حال طراحی است.

وی ایجاد مرکزی برای جمع‌آوری ایده‌های نوآورانه را نیر به عنوان دیگر طرح‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه جمعیت برشمرد و گفت: زیرساخت‌های این مرکز فراهم شده و منابع آن نیز موجود است، به طور حتم با سرعت بیشتری به جمع‌آوری ایده‌های جوانی جمعیت خواهیم پرداخت.

علیان‌زادگان اظهار کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ارائه تسهیلات کمک به درمان ناباوری را از ۲ سال قبل به شکل محدود آغاز کرده و امسال نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سه طرح مطالعاتی جمعیت در بنیاد ۱۵ خرداد نهایی و نتایجش هم استخراج شده است، مطالعه‌های امکان سنجی و سیاست‌های جمعیتی سایر کشورها را هم بررسی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بنیاد ۱۵ خرداد به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و فرهنگی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) و دفتر رهبر معظم انقلاب، خود را متعهد می‌داند که در حوزه جوانی جمعیت به شکل ویژه حامی کنشگران و فعالان جمعیتی باشد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی کوتاه با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابراز امیدواری کرد تا این طرح به زود اجرایی شود، تا در آینده‌ای نه چندان دور مشکلی نداشته باشیم.

قم دارای ۱۱ تشکل مردمی در حوزه جوانی جمعیت است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم نیز در این همایش گفت: در این استان حدود ۱۱ تشکل مردمی در حوزه جوانی جمعیت در سطح استانی و حتی در سطح ملی مشغول به فعالیت هستند، ۵۰ تشکل هم به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

زینب عبداللهی با بیان این که توجه دولت به مساله جمعیت نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است افزود: به تبعیت از سیاست‌های کلی دولت و نظام‌اسلامی سال گذشته ستاد جمعیت به ریاست استاندار و دبیری اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری تشکیل شد.

وی تشکیل جلسه‌های متعدد اندیشه‌ورزی با حضور گروه‌های مردمی را نیز در سطح استان قم مورد اشاره قرار داد و افزود: گروه‌های مردمی ظرفیت‌های بی نظیر و منحصربه فردی هستند، که در حال فعالیت می‌باشند.

عبداللهی ادامه داد: بهترین و جامع‌ترین تالیف‌ها در حوزه جمعیت، توسط گروه‌های مردمی قم صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در نظام بهداشتی و همچنین در عرصه عمومی خاطرنشان کرد: در فرهنگ‌سازی در عرصه نظام بهداشتی، موفق شدیم تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه علوم پزشکی استان مبتنی بر ظرفیت‌های آن منعقد کنیم.

وی ادامه داد: این نقاهم‌نامه منجربه شناساسی نقاط مساله‌دار استان، همچنین سوق دادن عملیات‌ها و ظرفیت‌های استانی به سمت مناطق آسیب‌پذیر شده است.

عبداللهی یادآور شد: این تفاهم‌نامه بندهای متنوع و خوبی دارد، این موضوع مورد توجه سطوح ملی قرار گرفته، هفته آینده تفاهم‌نامه بین وزارت‌خانه‌های کشور و بهداشت نیز بر اساس همین تفاهم‌نامه رخ خواهد داد.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در عرصه عمومی گفت: امروز مرحله دوم این طرح را آغاز خواهیم کرد و با اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان تفاهم‌نامه‌ای داریم.

عبداللهی بیان کرد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مکلف به برگزاری ۱۰ جلسه انجمن اولیا و مربیان است، توافق کرده‌ایم سه جلسه در تمام مدارس به موضوع جمعیت اختصاص پیدا کند.

همایش جوانی جمعیت و تعالی خانواده با حضور فعالان جمعیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و بهداشتی و با مشارکت بنیاد ۱۵ خرداد، اداره‌کل ورزش و جوانان و چند نهاد فرهنگی اجتماعی دیگر برگزار شد.

درباره‌ی mehrafi