ناامیدی و انفعال ممنوع

ناامیدی و انفعال ممنوع

 

  برگزیده بنیاد ملی نخبگان با انتشار یادداشتی خطاب به جوانان شاهین‌شهر، میمه و برخوار اگر نگرانی من از شما نسبت به آینده کشور بیشتر نباشد کمتر نیست، مسببان وضع موجود همین ناامیدی و انفعال من و شما را می‌خواهند.

 

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، محمد حق‌شناس برگزیده بنیاد نخبگان کشور با انتشار یادداشتی با عنوان «ناامیدی و انفعال ممنوع» خطاب به جوانان دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار به شرح زیر آورده است؛

 

 

اگر نگرانی من از شما نسبت به آینده کشور بیشتر نباشد کمتر نیست، اما ناامیدی نسبت به آینده را اصلاً درک نمی‌کنم، مسببان وضع موجود همین ناامیدی و انفعال من و شما را می‌خواهند.

روزانه جوانانی در شبکه‌های اجتماعی، به من پیام می‌دهند و می‌گویند ما چه کمکی می‌توانیم به اصلاح این وضعیت در کشور کنیم؟

آن‌ها به‌شدت نگران و ناامید هستند، من به همگی آن‌ها و بعضاً مخاطبان عزیزم بابت این نگرانی حق می‌دهم، اگر نگرانی من از آن‌ها بیشتر نباشد کمتر نیست، اما ناامیدی آن‌ها را درک نمی‌کنم، چرا که مسببان وضع موجود و نئولیبرال‌های سودجو، انحصارطلبان و افراد کم‌سواد عرصه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در کشور،  همین ناامیدی آن‌ها را می‌خواهند!

وقتی آن‌ها ناامید باشند انحصارطلبان، چپاول گران و سوداگران از فرصت استفاده کرده و با بی‌خبر گذاشتن مردم و همراه کردن برخی از سیاست‌مداران کم‌سواد و بازنشسته بیش از پیش حق آن‌ها را برای بهبود وضعیت زندگی‌شان پایمال خواهند کرد.

دوستان خوبم جوانم در دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار؛ به خدا، من و شما در مقابل آینده نسل‌های بعد و خودمان پاسخگو هستیم، اگر منفعلانه عمل کنیم و پیش‌قدم در آگاه‌سازی عمومی و رسوا کردن پشت پرده‌ها نشویم، به مقابله با نئولیبرالیسم نپردازیم بیشترین ضرر آن به خود ما می‌رسد!  

سخت‌شدن ازدواج، فراهم‌کردن یک سرپناه، تأمین معاش با یک شغل ساده، اختلاف شدید طبقاتی و غیره و غیره همه نتیجه این انفعال  خواهد بود!

اگر فعالیت من و شما نتواند ریشه‌های نئولیبرالیسم را در ایران بخصوص در شهر و دیار خودمان بخشکاند، دست‌کم مانع پیشروی آن و سخت‌تر شدن زندگی مردم و فقیر شدن بسیاری از خانواده‌ها خواهد شد.  

بزرگ‌ترین وظیفه امروز شما آگاه شدن (تبیین)، آگاهی دادن، متحدشدن و همت‌کردن برای از میان برداشتن این بختک نئولیبرالیسم حاکم بر کشور (تغییروتحول) است. مراقب آدرس‌های غلط برخی از اشخاص کم‌سواد، خنثی یا سرسپرده سرمایه سالاران سودجو باشید، با آمدن به وسط میدان هرگز اجازه ندهید بدخواهان شما را مأیوس و ناامید کنند.

بدون شک دستیابی به این اتفاق مهم با اتحاد و همدلی همان‌گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به‌صراحت به آن اشاره کرده‌اند دور از دسترس نخواهد بود.

درباره‌ی آقای جویا