انتشار اولین تصویر گرفته شده توسط ماهواره ردیابی آلودگی ناسا

مکان نیوز - به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال‌ترندز، ماهواره جدید ناسا که برای نظارت بر آلودگی از فضا طراحی شده است، اولین تصاویر خود را به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد چگونه می تواند آلودگی هوا را در سراسر آمریکای شمالی ردیابی کند.

 ابزار TEMPO (تمپو) برای نظارت بر آلودگی، اوایل امسال در ماه آوریل(اسفند-فروردین) به فضا پرتاب شد و زمین را از مدارش در فاصله 22هزار مایلی بالای خط استوا رصد می کند.

تمپو قادر به اندازه‌گیری آلودگی هوا با وضوح بالا، تا چند مایل مربع است و می‌تواند تغییرات آلودگی را در بازه‌های زمانی کوتاه نشان دهد. این ویژگی به آن اجازه می دهد تا داده هایی را در مورد عوامل مؤثر بر آلودگی هوا مانند ترافیک در ساعات شلوغی یا دود ناشی از آتش سوزی جمع آوری کند.

میلیون‌ها آمریکایی تابستان امسال، تأثیر دود ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها را بر سلامت خود احساس کردند. حال ناسا متعهد شده‌ که دسترسی و استفاده از داده‌های تمپو را برای آمریکایی‌ها و تصمیم‌گیرندگان برای نظارت و بهبود کیفیت هوایی آسان‌تر کند.

اولین تصاویر از تمپو دو نقشه آلودگی است که منطقه اطراف لس آنجلس را بین ظهر تا 4 بعد از ظهر همان روز نشان می دهد. نقشه های زیر سطوح دی اکسید نیتروژن در هوا را در روز 2 آگوست(11مرداد) نشان می دهد که رنگ های تیره تر نشان دهنده سطوح بالاتر آن است.

ادامه مطلب

درباره‌ی