تهیه نقشه‌های ایمنی مراسم جاماندگان اربعین در تهران

مکان نیوز - معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه و ابلاغ نقشه‌های محل برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین با همکاری دستگاه‌های امدادی و واحد ICT این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید آرون درخصوص نقشه‌های تهیه شده از محل برگزاری مراسم‌های مرتبط با اربعین حسینی در تهران گفت:‌  نقشه مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا میدان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با مشخص کردن تمامی مراکز خدمات‌رسان مانند ایستگاه‌های آتش‌نشانی، پمپ‌های بنزین، مساجد، مدارس، پارک‌ها و بوستان‌ها تهیه شده است. این نقشه ها مطابق با منطقه‌بندی اعلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت فنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ تهیه شده و دارای شش پهنه است.

به گفته آرون، از میدان امام حسین (ع) تا میدان شهدا با مسئولیت منطقه ۱۲ به عنوان پهنه اول؛ از میدان شهدا تا میدان خراسان با مسئولیت منطقه  ۱۴ به عنوان پهنه دوم،   از میدان خراسان تا میدان شوش با مسئولیت منطقه ۱۵ به عنوان پهنه سوم؛ از میدان شوش تا پل سیمان با مسئولیت منطقه ۱۶ به عنوان پهنه چهارم، از پل سیمان تا میدان حرم عبدالعظیم حسنی با مسئولیت منطقه ۲۰ به عنوان پهنه پنجم و پهنه حرم عبدالعظیم حسنی با مسئولیت منطقه ۲۰ به عنوان پهنه ششم در نظر گرفته شده است.

وی افزود:‌ برابر این نقشه‌ها، محل استقرار تمامی نفرات، تجهیزات و ماشین‌آلات دستگاه‌های امدادی شامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، جمعیت هلال احمر، اورژانس تهران، شرکت شهر سالم، فاتب، راهور و خودروی EOC سیار سازمان مدیریت بحران تهران و ... در این نقشه‌ها مشخص است. همچنین مخاطرات و مشکلات احتمالی در هر پهنه نیز شناسایی شده و تدابیر لازم برای ایمن‌سازی و ارتقاء ایمنی آن انجام شده است. این نقشه‌ها در واقع ایمنی برگزار این مراسم و شرکت کنندگان در آن را افزایش خواهند داد.  

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌ چنین نقشه‌هایی برای دیگر مراسم‌ها و تجمعات انبوه در سطح شهر تهران نیز تهیه شده و تجربه استفاده از آن نشان می‌دهد که این نقشه‌ها هم ایمنی را افزایش می‌دهد و هم سبب خواهد شد تا هماهنگی میان دستگاه‌های مستقر در میدان بیشتر شود.

درباره‌ی