عملیات نقشه برداری ۷.۶ هکتار از اراضی شهرستان کاشان در سامانه شمیم آغاز شد

مکان نیوز - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: این اداره با هدف پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، تثبیت مالکیت دولت برروی اراضی ملی شهرستان کاشان را در اولویت‌های کاری قرار داده است.    

وی افزود: در این راستا عملیات نقشه برداری و تثبیت اسناد دفترچه‌ای اراضی ملی به مساحت ۷.۶ هکتار در شهرهای نیاسر و قمصر آغاز شده است.    

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان بیان کرد: این اراضی شامل پلاک ۱۴۱ فرعی از ۲۱۴ اصلی بخش ۶ نیاسر به مساحت ۲.۶ هکتار و پلاک ۸۱ فرعی از ۲۵۲ اصلی بخش هفت قمصر به مساحت ۵ هکتار است.  

وی با بیان اینکه اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای قدیمی بنچاقی به اسناد مالکیت تک برگ با هدف حراست از اراضی دولتی این شهرستان انجام می‌شود، گفت: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی، دسترسی آسان به اطلاعات ملکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخش از اهداف مهم اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی عنوان کرد.    

گفتنی است طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.  

درباره‌ی