انتشار دقیق‌ترین نقشه سطح آب‌های زمین

 «پاراگ وازه» مدیر پروژه سوات در آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا در بیانیه ای گفت: «جزئیاتی که این پروژه در مورد سطح دریاها در سراسر جهان می دهد، باورنکردنی است.»

ناسا نخستین ماهواره جهانی برای بررسی وضعیت آب‌های سطحی را در بیستم آذر ماه سال گذشته با استفاده از موشک فالکون9 شرکت اسپیس ایکس به فضا فرستاد.

این ماهواره در طول ماموریت خود که در ارتفاع حدود 533 کیلومتری به دور زمین می چرخد ارتفاع آب بیش از 90 درصد از سطح زمین را هر 21 روز یکبار اندازه گیری می کند و تغییرات در سطح آب جهانی را مستند می کند.

وازه در این بیانیه گفت: «داده‌ها برای تحقیقات پیشرفته در مورد تأثیرات تغییرات آب و هوا کمک کننده هستند و به جوامع کمک می‌کنند تا برای گرم شدن جهان آماده شوند.»

ارتفاعات مختلف سطح دریا در سراسر جهان در این تصویر جدید ثبت شده است، از جمله مناطقی که سطح آب بالاتر از میانگین جهانی ارتفاع سطح دریا به رنگ قرمز و نارنجی و همچنین مناطق کمتر از متوسط به رنگ آبی نشان داده شده است. مقامات ناسا در بیانیه ای اعلام کردند که داده های جمع آوری شده توسط ماهواره توپوگرافی آب های سطحی و اقیانوس ها یکی از دقیق ترین و جامع ترین نماها از آب روی سطح زمین را ارائه می دهد.

این نقشه زمین را با رنگ‌های مختلف که اعماق مختلف آب را در سراسر کره زمین نشان می‌دهد

درباره‌ی mehrafi