پروژه پایگاه داده مکانی شهرداری بندر انزلی رونمایی شد

فکور تصریح کرد: بیشترین زیان را مردم می‌بینند زیرا برای انجام یک کار باید بین چندین سازمان رفت و آمد داشته باشند و برای حل امور خود به ادارات مختلف مراجعه کنند از طرفی شهرداری‌ها هم به دلیل این ناهماهنگی‌ها دچار خسران و ضرر هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه باید به سمت شهر هوشمند برویم و مردم از تکنولوژی روز استفاده کنند، افزود: شهرداری‌ها و سازمان‌های شهری باید علوم روز را در اختیار داشته باشند و برای تسهیل خدمات شرایط را برای استفاده مردم فراهم کنیم.

فکور با بیان اینکه مردم باید از امکانات جدید استفاده کنند و برای این منظور باید بستر را فراهم کنیم، گفت: مراجعات مردم را باید به سازمان‌ها کم کنیم به ویژه مراجعه به شهرداری ها که یکی از سازمان‌های کثیرالوظایف است باید با استفاده از تکنولوژی روز به حداقل برسد.

پروژه پایگاه داده مکانی شهرداری بندر انزلی رونمایی شد

 جای خالی مرتفع‌سازی در بندر انزلی

همچنین در این مراسم محمد پورخوش سعادت، فرماندار شهرستان بندر انزلی اظهار کرد: این شهر با پتانسیل های مختلف زیستی، اجتماعی، فرهنگی و ژئوپولیتیک است که نمونه آن را کمتر می‌توان پیدا کرد ولی این شهر را با بروکراسی اداری و قوانین دست و پاگیر درگیر تحریم‌های خودخواسته کرده‌ایم.

پورخوش سعادت تاکید کرد: در این شهر به واسطه نداشتن فضای کافی باید موقعیت مناسب ایجاد کنیم تا همانند بسیاری دیگر از شهرهای شمالی مردم در بندر انزلی بتوانند در ارتفاع سرمایه‌گذاری کنند و اگر امکان مرتفع‌سازی را داشته باشیم قطعاً با هجوم سرمایه‌گذاران و افزایش رزق و روزی مردم شهر مواجه خواهیم شد.

پروژه پایگاه داده مکانی شهرداری بندر انزلی رونمایی شد

اطلاعات مکانی نیاز اولیه بسیاری از پروژه‌های زیرساختی است

در این مراسم وحید پورحضرت، شهردار بندر انزلی نیز اظهار کرد: پروژه پایگاه داده مکانی بندر انزلی؛ سامانه اطلاعات جغرافیایی زیرساخت بسیاری از موضوعات در عرصه مدیریت شهری است.

شهردار بندر انزلی گفت: اطلاعات مکانی نیاز اولیه بسیاری از پروژه‌های زیرساختی است و بر اساس این اطلاعات می توان زیرساخت ها را به گونه‌ای مهیا کرد که در مسیر توسعه پایدار شهری حرکت کنیم.

پورحضرت با بیان اینکه این کار در راستای ایجاد بستر مناسب برای شفافیت و دسترسی آزاد به منابع اطلاعاتی و حقوق عمومی است، تصریح کرد: در کوتاه مدت با یاری اعضای شورای شهر همچنین مساعدت و همراهی دستگاه‌های خدمات رسان که در حوزه مدیریت شهری دست‌اندرکار و ذی‌نفع هستند بتوانیم یک پکیج کامل در حوزه مکانی شهر تهیه کرده و به عنوان یک سند برای استفاده عموم در اختیار شهروندان قرار دهیم.

درباره‌ی mehrafi